هیئت نمایندگان مادران برای صلح به روژاوا سفر کرده است

نمایندگان اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی سازمان "مادران برای صلح" پس از ورود به قامشلو از آرامگاه مبارزان جان‌باختەی "ی.پ.گ" و "ی.پ.ژ" دیدار کردند

گروهی از مادران صلح اینترناسیونالیست که به روژاوا سفر کرده‌اند می‌گویند پس از بازگشت به کشورهای خود برای معرفی سیستم شمال سوریه در جامعه بین‌المللی فعالیت خواهند کرد. سخنگوی سازمان مادران برای صلح همچنین سکوت جامعه جهانی در مورد اشغال عفرین توسط ترکیه را محکوم کرد و آنرا ناشی از عضویت ترکیه در پیمان ناتو دانست.

 

هیئتی از زنان اروپایی با دعوت دانشکده ژنئولوژی روژاوا به منطقه سفر کرده است.

 

این هیئت که صبح شنبه وارد شهر قامشلو شده است می‌گوید در مورد وضعیت زنان در مناطق شمال سوریه تحقیق می‌کند.

نمایندگان اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی سازمان "مادران برای صلح" پس از ورود به قامشلو از آرامگاه مبارزان جان‌باختەی "ی.پ.گ" و "ی.پ.ژ" دیدار کردند.

 

این هیئت همچنین از "خانه زنان" در یکی از محلات شهر بازدید کرد و طی قرائت بیانیه‌ای اهداف خود را بر زبان آورد.

 

در این بیانیه به رنج‌های تحمیل شده طی هشت سال جنگ داخلی سوریه و مرگ پناهجویان سوری پشت درهای بستەی اروپا و طلب پول از سوی ترکیه برای میزبانی از آنها اشاره شده است.

سخنگوی گروه "مادران برای صلح" گفت: در رسانەها فقط در مورد جنگ در مناطقی چون حلب و رقا صحبت می‌کنند اما در مورد عفرین حرفی نمی‌زنند. آیا بخاطر نقش ترکیه به عنوان یک عضو سازمان ناتو سکوت شده است؟ این سئوال باید پاسخ داده شود که چرا روسیه و سازمان ملل به اشغال عفرین در شمال سوریه و وقوع فاجعه انسانی اجازه دادند.

 

او همچنین به عدم اطلاع عمومی از تحولات روژاوا در جهان اشاره کرد و گفت ما مادران صلح قصد داریم پیشرفت‌های رخ داده در مناطق شمال سوریه که شامل انقلاب زنان، توجه به محیط زیست و برابری طلبی بوده را مورد بررسی قرار دهیم.

 

او در عین حال پیگیری نیازهای بهداشتی و آموزشی آوارگان عفرینی را از دیگر اهداف سفر به روژاوا بیان کرد و گفت وقتی به کشورهای خود بازگردند به مردم خود در مورد همزیستی و همکاری خلق‌های منطقه خواهند گفت و سعی می‌کنند حمایت سیاسی برای روژاوا به دست آورند.