ه.پ.گ: یک کُنترا در درسیم به سزای اعمالش رسید

ه.پ.گ اعلام کرد، یک کنترای رژیم اشغالگر ترک که در ماه ژوئن در شهادت ٣ گریلا دست داشته به سزای اعمالش رسید.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در مورد حملات گریلایی و تحرکات ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"تحرکات اشغالگرانه در سرت

ارتش اشغالگر ترک ساعت ٢٣ روز ١٠ سپتامبر (٢٠ شهریور) در مناطق دری عگید، دیوانا میر، دری کپر، شهید سورخوین، شهید رسول، بیمرش، دره کاره و شهید برخودان واقع در عرصه هَرَکُل استان سرت اقدام به پیاده نمودن نظامیان خود کرد و تحرکاتی اشغالگرانه‌ای را آغاز نمود. ارتش اشغالگر ترک پس از دو روز فعالیت تجسسی ساعت ١٨:٣٠ روز ١٢ سپتامبر از منطقه عقب‌نشینی کرد.

انتقام از یک کُنترا در درسیم

روز ۴ ژوئیه ٢٠٢٠ (١۴ تیر) اعلام کردیم که ارتش اشغالگر ترک روز ٢۴ ژوئن (۴ تیر) در منطقه نینکا واقع در بخش پلمور استان درسیم تحرکات اشغالگرانه‌ای را اغاز کرده بود. ما در مورد جنگ و حملات هوایی که در آن سه رفیقمان پس از مقاومت قهرمانانه به شهادت رسیده بودند منتشر کردیم. یک کُنترا با هویت «مراد پانزراُغلولار» که مکان رفقای زخمی را به دشمن لو داده بود روز ١٣ سپتامبر (٢٣ شهریور) در همان نقطه‌ای که رفقا به شهادت رسیده بودند به سزای اعمالش رسید. این عملیات برای گرامیداشت رفقا «ساواش»، «آرگش» و «شیار» به انجام رسید.

تله انفجاری در زاگرس

نیروهایمان ساعت ١٣ روز ١۶ سپتامبر (٢۶ شهریور) در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه ارتش اشغالگر ترک در تپه چارچلا در منطقه زاگرس با تاکتیک تله انفجاری عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات یک خودرو نظامی از نوع جیپ هدف قرار گرفت. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن محرز نشده است. ارتش اشغالگر ترک پس از این عملیات منطقه را آماج حملات راکتی، خمپاره‌باران و توپخانه قرار داد.

تحرکات اشغالگرانه در شرنخ و جولمرگ

ارتش اشغالگر ترکیه روز ۶ سپتامبر در منطقه جهنم درسی واقع در بخش الکی استان شرنخ تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده و پس از دو روز بدون کسب نتیجه عقب‌نشینی کرد. همچنین روز ١۵ سپتامبر در منطقه دره مارینوس در بخش چلی استان جولمرگ تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. اشغالگران روز ١۶ سپتامبر بدون دستاوردی از منطقه عقب‌نشینی کردند.

همچنین روز ١۵ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک در ارتفاعات بیتان واقع در بخش جولمرگ تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. دشمن پس از بمباران منطقه با هواپیماهای جنگنده اقدام به پیاده نمودن نظامیان خود کرد و تحرکات خود را گسترش داد. در اثنای تحرکات دشمن میان نیروهای ما و اشغالگران جنگ سنگینی روی داد. رفقایمان «نعمان»، «ایلم» و «دیلان» قهرمانانه در برابر دشمن ایستادگی نموده، ضربات مهلکی بر دشمن وارد کردند، در جنگ و حملات هوایی دشمن به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقا را در اطلاعیه‌ای جداگانه منتشر می‌کنیم.

حملات هوایی ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا

حملات هواپیماهای جنگنده ارتش متجاوز ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا بی‌وقفه ادامه دارند.

ساعت ٢٢:١٠ روز ١٧ سپتامبر منطقه کسته در عرصه متینا بمباران شد و به ایجاد حریق در منطقه انجامید.

ساعت ٢٣:١۵ همین روز منطقه بربزنا در گوشینه در عرصه خاکورک بمباران شد.

از ساعت ٢٢:٣٠ تا ٢٣:٣٠ همین روز روستاهای جاسوسان و سورگولی واقع در منطقه شهید هاروان عرصه قندیل بمباران شد.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."