وحشیگری رژیم ترکیه در عفرین حد و مرزی ندارد

سکوت جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری نسبت به اعمال وحشیانه رژیم ترکیه در عفرین همچنان ادامه دارد. به گفته مردم عفرین، دولتهای غربی و منطقه با اردوغان و تروریست‌های رژیم وی دست به یکی کرده‌اند تا مرگ را بر خلق منطقه تحمیل کنند.

سکوت جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری نسبت به اعمال وحشیانه رژیم ترکیه در عفرین همچنان ادامه دارد. چشم‌پوشی از جنایات ترکیه و تبهکاران تحت امر دیکتاتور ترکیه در عفرین اشغالی زمینه ارتکاب جنایت‌های بزرگ علیه بشریت را به رژیم اشغالگر ترک و همکاران تروریست وی در عفرین را فراهم کرده است.

 

غارت و دزدی، کشتار غیرنظامیان. تجاوز و تخریب منابع طبیعی در عفرین از سوی دولت غاصب ترک و همکاران تروریست وی روز به روز بیشتر می‌شود. خانواده‌هایی که شاهد ستم و جنایات ترکیه بوده‌اند برای نجات از چنگ سربازان ترک مرگ را به جان می‌خرند. خ.ه یکی از ساکنان عفرین است که سه ماه پیش پس از مشاهده وحشی‌گری ارتش غاصب ترک بناچار از عفرین خارج شد. وی در گفتگو با خبرگزاری فرات آنچه را که سه ماه پیش در عفرین بر سر وی آمد بازگو می‌کند.

تمام دارایی ما را مصادره کردند

خ.ه می‌گوید که نه در مرکز شهر و نه در بخش‌‌ها و توابع عفرین، امکان زندگی عادی برای خلق باقی نمانده است. به گفته وی مردم حاضرند در سخت‌ترین شرایط زندگی کنند اما به هیچ عنوانی زندگی تحت سلطه تروریست‌های وابسته به اردوغان و سربازان ترک را نمی‌پذیرند. خ.ه از سکونت سه ماهه در روستای ماراته از توابع عفرین همراه با خانواده خود میگوید؛'هواپیماهای جنگنده خانه من را بمباران کردند، خانه‌ی ما را با زمین یکسان کرده بودند. پس از سه روز مجبور به ترک عفرین شدیم."

 

ما ستم اشغالگران و خیانت‌های مزدوران را دیدیم. کشتار مردم عادی و غصب خانه‌های آنان، شکنجه و باجگیری از خلق را با چشم خود دیدیم. من را ربودند و در مدت ١٠ روز شکنجه‌ام کردند. وادارم کردند که در قبال آزادی به آنان پول بدهم. آزادی من را به پرداخت پنج هزار دلار در خلال پنج روز مشروط کردند. نه خانه نه خودرو هیچ چیزی برای ما باقی نگذاشته بودند. هیچ پولی هم نداشتم به آنان بدهم.

 

زندگی در صحرا را بر زندگی نکبت‌بار تحت سیطره اشغالگران ترجیح می‌دهیم

خ.ه از فرار از چنگ اشغالگران طی پنج روز همراه با مادر، پدر، همسر و کودکان خود می‌گوید:"پدری هشتاد ساله، مادری هفتاد ساله و کودکان خردسال را باید از چنگ اشغالگران نجات می‌دادم. کودکان در راه بسیار سختی کشیدند. جوامع جهانی باید به سکوت در قبال جنایت‌های ترکیه و تبهکاران وی پایان دهند.

 

اکنون در کمپ آوارگان عفرینی در شهبا هستیم. زندگی در میان خلق خود را بر هر چیزی ترجیح می‌دهیم. زندگی در صحرا را بر حیات تحت سلطه تروریست‌های وابسته به اردوغان ترجیح می‌دهیم. جامعه جهانی باید درک کند و وارد عمل شود."

 

خ.ه از ربودن زنان و عدم اطلاع از سرنوشت آنان خبر می‌دهد. رژیم ترک تمام کردها را آپویی می‌بیند و آنان را هدف حمله وحشیانه قرار می‌دهد. انسان‌ها را زنده زنده به داخل چاه می‌اندازند. نوزادان را به قتل می‌رسانند. چه رابطه‌ای میان درخت و آپوییگری وجود دارد که آنان را قطع می‌کنند. خلاصه اینکه شکنجه، دزدی، غارت و هر آنچه پلیدی است از سوی سربازان ترک و مزدوران آنان در عفرین انجام می‌شود. دزدی از نظر رژیم ترکیه مشروع است.

 

صدها زن را ربوده‌اند. از سرنوشت زنان ربوده شده خبری نیست. دین و ایمان مزدوران اردوغان پول است. برای چند ریال پول دست به هر جنایتی می‌زنند.

 

اردوغان با هدف نابودی کردها به عفرین حمله کرد

خ.ه خاطرنشان کرده که طیب اردوغان رییس جمهوری ترک با بهانه قرار دادن ی.پ.گ/ی.پ.ژ به عفرین حمله کرد. وی افزود: آنچه ارتش ترک و مزدوران آنان انجام می‌دهند مصداق بارز و آشکار ترور و جنایت بشری است. خانه، درختان زیتون، نوزادی که هنوز هم متولد نشده است چه ارتباطی با ی.پ.گ دارند؟ دهها کودک نوزاد را قبل از تولد کشتند. میگویند اینها آپویی هستند.

 

عفرین را به ویرانی کشیدند. هدف اردوغان این بود که عفرین را به ویرانه‌ای مبدل کند. هدف اردوغان کشتار جمعی مردم مظلوم بود. اینکار را مقابل چشمان جهانیان کرد و هنوز هم به این جنایت ادامه می‌دهد. دولت‌های غربی مدافع حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی در تمام جنایت‌های ترکیه شریک‌اند."