وکلای روژهلات کردستان سیاست‌های دولت آمریکا علیه رهبران کردستان را قویا محکوم کردند

​​​​​​​"واقعيت موضوع اين است كه دولت آمريكا  بايستی عليه رهبران و ژنرال‌های فاشيست دولت تركيه كه دستشان به خون هزاران زن و كودک بیگناه كردستان آغشته است اقدام به تعيين جايزه می‌كرد و آن‌ها را تحت تعقیب و محاکمه قرار می‌داد"

تعدادی از وکلای روژهلات کردستان در بیانیه‌ای مشترک تصمیم دولت آمریکا در تعیین جایزه برای کسب خبر از محل سکونت سه تن از رهبران جنبش آزادیخواهی کردستان را بشدت محکوم نموده و این اقدام ایالات متحده را

 

در بیانیه آمده است:

"مردم شريف كردستان

با درود فراوان

 

 در حالی كه آمريكا و اروپا از تروريسم داعش صدمات جبران ناپذيری ديده و با علم  و اطلاع از اين امر كه يكی از حاميان اصلی داعش، اردوغان و دولت تركيه محسوب می‌شود كه موجبات كشتار، نا آرامی، جنگ و خشونت در سوريه، عراق، منطقه و کردستان و  ....گردیده است.

 

روز سه شنبه ١۵ آبان در کمال ناباوری دولت آمريكا در اقدامی خلاف قوانين و مقررات حقوق بين‌الملل و در مخالفت آشكار با قواعد اخلاقی، انسانی و معيارهای حقوق بشری اعلاميه‌ای عليه سه نفر از شريف‌ترين رهبران كردستان صادر نموده و طی آن به اقداماتی كه برای ارائه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و کشف اقامتگاه سه نفر از رهبران حزب کارگران کردستان-پ.ک.ک بیانجامد میلیون‌ها دلار جایزه تعیین کرده‌اند. اين اقدام آمريكا بدون شناخت از محبوبيت و جایگاه حقوقی اين رهبران ميان كردها و تلاش آنها در احقاق حقوق ملت كُرد و  استقرار صلح و دموكراسی در منطقه صورت گرفته است. مراد كاراييلان، جميل باييك و  دوران كالكلان از رهبران مردمی، شجاع، مبارز و معتقد به حقوق انسانی‌ا‌ند كه هميشه در قلب ملت ستمديده كردستان جای دارند. واقعيت موضوع اين است كه دولت آمريكا  بايستی عليه رهبران و ژنرال‌های فاشيست دولت تركيه كه دستشان به خون هزاران زن و كودک بیگناه كردستان آغشته است اقدام به تعيين جايزه می‌كرد و آن‌ها را تحت تعقیب و محاکمه قرار می‌داد. رهبران كُرد صرفاً از حقوق انسانی ملت خود دفاع كرده‌اند و تلاش رهبران كردستان عليه داعش و حاميان داعش در دولت تركيه را بايد ستايش كرد. تروريست واقعی اردوغان و كسانی هستند كه در كوبانی و عفرين و شمال كردستان هزاران بيگناه، زنان و كودكان را قتل عام كرده‌اند. تصميم دولت آمريكا محكوم است و هيچ تاثيری در اراده ملت كُرد در پيشبرد احقاق صلح‌آميز حقوق و همبستگی با رهبران خود نخواهد داشت و معتقديم وكلای كُرد در سطح جهان بايد تلاش نمايند تا اين تصميم دولت آمريكا بلااثر و ابطال گردد و بديوسيله مراتب اعتراض خود را نسبت به اين تصمييم نابخردانه، اشتباه و غيرحقوقی دولت آمريكا عليه رهبران كرد را اعلام و بيان می‌داريم.

 

١- حسين احمدی‌نياز

٢- مسعود شمس نژاد

٣- قهرمان كريمی

۴- احسن حسن پور

۵- اسفنديار آبنوس

۶- عبدالله جهان بين

٧- جوانمير عبداللّهی

۸- عثمان مزیّن

٩-مصلح قربانی

١٠-ابراهيم امينی

١١-پويا آزادگان

١٢-حسن محمدی

١٣-جميل اكبری

١۴-امير احمدی

١۵-رسول پروين

١۶- بهروز نعلبندی

١٧-اسماعيل سالاری‌پور"