کشته شدن پنج معترض در دومین روز اعتراضات در روژهلات کوردستان و ایران

گزارش‌های اولیه از کشته شدن دست‌کم دو شهروند مریوانی در اعتراضات این شهر حکایت دارد. شبکه حقوق بشر کوردستان کشته شدن یک نفر را در مریوان تأیید کرده است

اعتراض‌های مردمی به افزایش قیمت بنزین در دومین روز خود به کشته شدن پنج شهروند انجامید. جوانان در شهرک اندیشه تهران پایگاه بسیج را به آتش کشیدند.

اعتراضات گسترده مردمی به سه برابر شدن قیمت بنزین در اغلب شهرهای روژهلات کوردستان و ایران برگزار شد. در شهر گلشهر کرج یک معترض جانباخت و در شیراز نیز معترض دیگری از سوی چماقداران رژیم کشته شد. از سوی دیگر در شهر بهبهان هم یک معترض هدف قرار گرفته و جانباخته است.

همچنین گزارش‌ها از کشته شدن دست‌کم دو شهروند مریوانی در اعتراضات این شهر حکایت دارد. شبکه حقوق بشر کوردستان کشته شدن یک نفر را در اعتراضات مردمی امروز مریوان تأیید کرده است. هویت فرد جانباخته عثمان نادری اعلام شده است. شب گذشته نیز در اعتراضات شهر سیرجان استان کرمان، جواد نظری فتح‌آبادی به قتل رسیده بود. مقام‌های محلی به قتل رسیدن جوان سیرجانی را تأیید کرده‌اند.

معترضین در بهبهان بانک ملی، در فردیس کرج بانک ملت، در تهران‌پارس بانک سینا، در مریوان بانک انصار و در سنه بانک مسکن را به آتش کشیدند. پایگاه بسیج در شهرک اندیشه تهران و شهرداری صالحیه تهران  نیز از سوی معترضان خشمگین به آتش کشیده شد. 

imgتصاویر منتشر شده اعتراضات حاکی از حمله نیروهای سرکوبگر رژیم به مردم در شهرهای سنه، کرماشان، شیراز، تبریز، اهواز  می‌باشد. جوانان و زنان در پاسخ به حملات نیروهای رژیم به آنان حمله کردند. اعلام شد که خطوط اینترنت گوشی‌های همراه در برخی از شهرها از جمله در مشهد، کرماشان، اهواز، شیراز و تبریز دچار اختلال شده و در دیگر شهرها نیز سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته است. روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مدارس شهر شیراز فردا (یکشنبه ٢۶ بهمن) تعطیل خواهند بود.