کنفرانس مطبوعاتی مجلس سوریه دمکراتیک: آسوری‌ها و سریانی‌ها توسط ترکیه تهدید می‌شوند

نیروهای سوریه ی دمکراتیک ق.س.د، شورای نظامی سریانی و نیروهای مدافع بین النهرین اعلام کردند، زندگی آسوری‌ها و سریانی‌ها در تل تمر توسط ترکیه تهدید می‌شود.

   روز گذشته در ساختمان شورای نظامی سریانی منطقه تل‌تمر کنفرانس مطبوعاتی مشترکی از سوی کینو گابریل سخنگوی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک، ابژر یعقوب سخنگوی شورای نظامی آسوری و نیشا گوری سخنگوی نیروهای مدافع زنان بیت النهرین سریانی برگزار شد.

کینو گابریل با زبان سریانی حملات دولت ترکیه و تبهکاران داعش و النصره علیه مناطق شمال و شرق سوریه، هم‌پیمانی میان آمریکا- ترکیه و روسیه - ترکیه را بررسی کرد.

همچنین سخنگوی شورای نظامی سریانی ابژر یعقوب هم گفت: "پس از آنکه دولت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرد فاجعه‌ای بزرگ روی داد، صدها هموطن غیرنظامی هدف قرار گرفتند و شهید و مجروح شدند. هم زمان خسارات گسترده ای به زیرساختهای منطقه وارد شد. علی رغم توافق و هم‌پیمانی میان ترکیه-روسیه و ترکیه -آمریکا، ق.س.د به مفاد توافق عمل کرد اما تاکنون دولت ترکیه به این آتش‌بس پایبند نبوده است.

ابژر یعقوب در ادامه گفت: "خلق آسوری و سریانی که در روستاهای خابور در تل تمر زندگی می‌کنند زندگیشان در خطر است و صدها تن از آنها در سال ۲۰۱۵ در نتیجه‌ی حملات داعش آواره شدند و تعدادی از آنها قتل‌عام شدند. حملات کنونی دولت ترکیه به منظور قتل‌عام خلق‌های آسوری و سریانی است. از جامعه‌ی بین المللی، روسیه و آمریکا می‌خواهیم این حملات را متوقف کرده و مسئولیت آن به آنها محول می‌شود".

نیشا گوری سخنگوی نیروهای مدافع زنان بیت النهرین آسوری‌ها نیز گفت: "علیه خلق و زنان آسوری و سریانی، سیاست قتل‌عام توسط دولت ترکیه اجرا می‌شود. قتل عام سیفو که در سال ۱۹۱۵ توسط عثمانیها انجام شد را فراموش نکنیم که در نتیجه‌ی آن بیشتر از یک میلیون و نیم ارمنی قتل‌عام شدند".

نیشا گوری همچنین گفت که حملات دولت ترکیه امروز نیز به منظور همان قتل‌عام و ژنوساید انجام می‌شود . وی در ادامه گفت: "دشمن به طور مداوم زنان را هدف قرار داده است و آنها را کشته‌اند. در فوریه‌ی ۲۰۱۵ یک بار دیگر داعش روستاهای خابور را هدف قرار داد و زنی با نام ویداد داود و چند روز پیش نیز هفرین خلف را به شیوه‌ای وحشیانه کشتند. ما به عنوان نیروهای مدافع بیت النهرین سریان در سنگرهای خط مقدم جنگ خواهیم ماند تا حملات دولت ترکیه را شکست دهیم و خلقمان را نجات دهیم".