کینو گابریل: آشوبهای داعش کنترل شده‌اند

کینو گابریل سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام نمود که آشوب‌هایی که توسط تبهکاران داعش در زندان شهر حسکه روی دادند، اکنون به تمامی کنترل شده‌اند.

کینو گابریل با انتشار بیانیه‌ای رسمی و مکتوب که ساعاتی قبل در وبسایت رسمی نیروهای سوریه دمکراتیک منتشر شده اعلام نمود که آشوب‌هایی که توسط تبهکاران داعش ایجاد شده بود یک روز تمام ادامه یافته و سپس کنترل شده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

زندانی که با شورش مواجه شده بود که اکنون تحت کنترل است

شب گذشته در بزرگترین زندانی که تبهکاران داعش در آن به سر می‌برند، در استان حسکه شورش گسترده‌ای از سوی این تبهکاران روی داد. تبهکاران در بندها و سالنها را تخریب کرده و زندان را به تمامی کنترل کردند. به همین علت نیروهای ویژه ضد ترور به مداخله دست زدند.

بعد از وقوع این شورش که یک روز تمام ادامه یافت، مذاکرات مشترک بین نمایندگان نیروهای ما و نیروهای ائتلاف از یک طرف و اعضای تبهکاران زندانی از طرف دیگر آغاز شد. ما براین باوریم که نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش نسبت به یافتن راه حلی برای مسئله تبهکاران زندانی داعش مسئولیت دارند و لازم است تدابیر لازم امنیتی بزرگتر برای کنترل زندان و زندانیان اتخاذ شود.