ی.پ.ژ: مژده‌ی شکست نیروهای توطئه‌گر را یکبار دیگر به مردم منطقه می‌دهیم

یگان‌های مدافع زنان ی.پ.ژ به مناسبت اولین سالگرد عملیات شکست داعش اعلام کرد، اشغالگری دولت ترکیه را نیز شکست خواهیم داد و توطئه‌ی جدیدشان را خنثی می‌کنیم.

یگانهای مدافع زنان ی.پ.ژ به مناسبت اولین سالگرد عملیات شکست داعش بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

"امروز ما به استقبال اولین سالگرد پیروزی تاریخی عملیات شکست داعش می‌رویم. این عملیات تاریخی در نتیجه‌ی مبارزات دشوار ٨ ساله و با دادن بهای سنگین توسط دختران و پسران این سرزمین، پیروزی خود را به جهانیان اعلام کرد. ما در وجود شهدا سلاوا عفرین، ژیندا تل تمر، آرین میرکان، شهدای اینترناسیونالیست سیبل بولوت، ایوانا هافمن، دستان تموز، شهدای مقاومت زمانه، همچنین شهدای عملیات دیرالزور شهید برفین، رونیا، گونش و آمارا عفرین یاد همه‌ی شهدای مقاومت شرف را ارج می‌نهیم و گرامی می‌داریم.

چندین سال است بشریت شاهد غارت، اشغالگری و ظلم نیروهای صاحب قدرت و بالادست است. در وجود داعش نیروهای صاحب قدرت و حکومت‌ها یک بار دیگر ظلم خود را در جهان گسترش دادند. به شیوه‌ای آشکارا و سبعانه هزاران انسان را کشتند و گام به گام به اراده‌ی بشریت حمله کردند. در این حملات بیشتر زنان با تهدید مواجه شدند.  زنی که نمایندگی ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معنوی جامعه را به عهده دارد با تجاوز و وحشیگری بسیاری مواجه شد.

زن کورد که دارای فلسفه‌ی رهبر آپو و دارای فداکاری بزرگ است اراده‌اش را به تبهکاران تسلیم نکرد. این موضع‌گیری زنان، سپر بزرگی در اطراف اراده‌ی خلق‌ها ایجاد کرد و انقلاب روژاوا در منبج، رقا، دیرالزور به جشن همه‌ی خلق‌های منطقه تبدیل شد.

جوانان عرب، چرکس، سریانی، ترکمن و کورد این بار در زیر چتر ق.س.د مقاومت خود را نیرومندتر کرذند  با هم و شانه به شانه‌ی هم همه مناطق خود را حفظ کردند و از دست تبهکاران نجات دادند. آن آتش انقلاب یک بار دیگر خشم و ایستادگی خلق‌ها علیه ظلم و اشغالگری را نشان داد.

در ۲۳ مارس با پیشاهنگی ی.پ.ژ فرماندهی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک شکست خلافت داعش را اعلام کرد، بدون شک آن پیروزی با اتحاد خلق‌های عرب، کورد، آشوری، ترکمن و چرکس به دست آمد. خلق‌های منطقه با ایجاد اتحاد و قدرتمند کردن نیروهای دفاعی خود (ق.س.د) توطئه و اشغالگری را که چندین سال در منطقه وجود داشت را از بین بردند. اگر اتحاد خلق‌ها نبود، اگر جوانان این کشور با هم متحد نمی‌شدند و با قدرت مقاومت و دفاع نمی‌کردند، وحشیگری و ظلم داعش شکست نمی‌خورد. اینگونه پیروزی عملیات شکست داعش در نتیجه‌ی رنج و مبارزات و اتحاد همه‌ی خلق‌های منطقه به نتیجه رسید. اینگونه داعش مانند نماد وحشیگری و ظلم و ی.پ.ژ و ق.س.د نیز مانند سمبل نجات زنان و خلق‌ها در تاریخ جای گرفتند.

ی.پ.ژ بر اساس ملت دمکراتیک، در جبهه‌ی مقاومت اتحاد زنان را ایجاد کرد. این موضع‌گیری شرافتمندانه بر همه‌ی خلق‌های منطقه تاثیر گذاشت. دیگر مردم از دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کنند و پیوستن به صفوف دفاعی افزایش یافت.

آن هم نشانه‌ی نقش موثر ی.پ.ژ در ق.س.د است. خلق و زنان شمال و شرق سوریه به هم تکیه کردند و با تجربه‌ی ق.س.د و ی.پ.ژ برای آنکه اتحاد اخلاقی و سیاسی خلق منطقه تضمین شود و از خود دفاع کنند، شوراهای نظامی خود را ایجاد کردند.

داعش قدرت روی زمین و فیزیکی خود را از دست داد اما آنهایی که داعش را ایجاد کردند یا دولت اشغالگر ترکیه و نیروهای بین‌المللی، امروز یک بار دیگر به دستاوردهای انقلاب حمله می‌کنند. اینگونه حساب ما با توطئه‌گران و اشغالگران پایان نیافته است. دولت اشغالگر ترکیه به نماینده‌ی نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی تبدیل شده است و به شهر مقاومت عفرین حمله کرد و حملاتش تا به امروز هم ادامه دارد. در زمانی که پروژه‌ی زندگی مشترک و دمکراتیک خلق‌ها در سرتاسر شمال و شرق سوریه اشاعه یافته است، نیروهای اشغالگر در ۹ اکتبر ۲۰۱۹، یعنی در سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق‌ها عبدالله اوجالان، یک بار دیگر به منطقه حمله کرده و شهرهایمان سریکاتی و گری سپی را اشغال کردند. با روش‌های وحشیانه و غیر اخلاقیشان مردم را شهید کردند.

در وجود رفیق هفرین خلف به وجود همه‌ی زنان آزاد حمله کردند و با آن حمله یک بار دیگر تلاش کردند مردم منطقه را بترسانند. تلاش کردند اتحاد زنان و خلق‌ها را از بین ببرند تا فکر اشغالگری و تجاوزکارانه‌ی خود را تحمیل کنند و خاک منطقه را اشغال کنند. اما مردم منطقه توطئه را نپذیرفتند و با شیوه‌ای قدرتمند اعلام نارضایتی کردند.

تا به امروز هم در مقابله با اشغالگری عملیات مبارزانمان ادامه دارد. برای آنکه اشغالگری دولت ترکیه را پایان دهند و توطئه را خنثی کنند، باید خلق منطقه اتحاد خود را تقویت کند و به شیوه‌ای سازمان یافته در مقابل هرگونه حمله  و اشغالگری بایستند. ما به عنوان ی.پ.ژ به همه‌ی زنان و خلق‌های منطقه قول می‌دهیم، امید و باور آنها را با مبارزات ارتقا داده و یکبار دیگر مژده‌ی شکست نیروهای توطئه‌گر را به خلق‌-های منطقه می‌دهیم."