ی.پ.گ بیلان ماه ژانویه ٢٠١٩ را منتشر کرد

​​​​​​​یگان‌های مدافع خلق آمار درگیری‌ها و عملیات نظامی نیروهای خود علیه اشغالگران و تروریست‌ها در ماه ژانویه را منتشر کرد

مرکز خبررسانی یگان‌های مدافع خلق بیلان مقاومت ژانویه ٢٠١٩ /١١ دی لغایت ١٢ بهمن ١٣٩٧ را با افکار عمومی در میان گذاشت:

"در اطلاعیه ی.پ.گ آمده است:"مبارزه یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زن در روژاوای کردستان و شمال سوریه علیه اشغالگران و گروههای تبهکار ادامه دارد. به ویژه در عملیات پایان دادن به ترور در دیرالزور که در چهارچوب کارزار تندباد جزیر علیه تبهکاران داعش انجام می‌شود نیروهای ما نقش پیشاهنگی را بر دوش گرفته‌اند. یگان‌های آنتی‌ترور- یات و تیم‌های عملیاتی ویژه بر ضد حملات تروریست‌ها مبارزه‌ای بی‌امان را به انجام می‌رسانند، برای جلوگیری از تلاش‌های تبهکاران عملیات ویژه‌ای را علیه خانه‌های تیمی صورت می‌دهند. در این چارچوب نیروهای یات و عملیاتی ویژه ماه گذشته مبارزه‌ای موفقیت‌امیز را به انجام رسانده و مانع یورش تبهکاران شدند."

 

بیلان ژانویه ٢٠١٩:

طبق گزارش این مرکز در ماه گذشته میلادی مبارزان ی.پ.گ مقاومتی خستگی ناپذیر علیه تبهکاران داعش، گروههای وابسته به رژیم ترک و سازمان تروریستی میت، مزدوران آنکارا به انجام رسانده‌اند.

 

در این چارچوب؛

٢۵ عملیات علیه اشغالگران و تروریست‌ها انجام شد و ۵۵٢ تبهکار و تروریست دستگیر شدند. در این ماه از هشت حمله تروریستی از جمله ٢ حمله سازمان میت، دو حمله داعش و چهار حمله گروههای تروریستی وابسته به رژیم ترک جلوگیری شد.

 

در ماه گذشته ۶ کلت کمری، یک تلفن، یک لپ‌یاپ، مدارک نظامی فراوان، ٧ بمب جاسازی شده کشف و توسط مبارزان ضبط شدند.

 

طی این دوره هشت عملیات ویژه انجام شد و در آن یک تروریست کشته شد و ۵ تروریست دیگر زخمی شدند.

 

ی.پ.گ در پایان اعلام کرد که در ماه گذشته شش مبارز آنان در کارزار تندباد جزیر در نبرد با گروه تبهکار داعش به شهادت رسیده‌اند، دو مبارز در سانحه جان باخته‌اند و دو مبارز دیگر هم به دلیل عارضه قلبی به شهادت رسیده‌اند.