ی.پ.گ مشخصات شهید اینترناسیونالیست فرانسوی را اعلام کرد

​​​​​​​ی.پ.گ بیانیه‌ای منتشر کرد و طی آن مشخصات یک شروان اینترناسیونالیست اهل فرانسه را اعلام کرد که در ششم اکتبر در جریان عملیات طوفان جزیر شهید شده است

مرکز اطلاع رسانی یگانهای مدافع خلق ی.پ.گ اعلام کرد مبارز اینترناسیونالیست شاهین قره چوخ (فرید مجاهد) که اهل فرانسه است طی عملیات طوفان جزیر در دیرالزور‌، در تاریخ ۶ اکتبر در جنگ مقابل تبهکاران داعش دریک روستا از توابع شهرک حجین شهید شده است.

 

در بیانیه ی ه.پ.گ آمده است: در ششم اکتبر در روستاهای اطراف شهرک حجین میان نیروهای ما وتبهکاران داعس درگیری روی داد. در این جنگ یک مبارز اهل فرانسه با نام شاهین قره چوخ (فرید مجاهد) که اهل فرانسه است قهرمانانه به شهادت رسیده است.

ی.پ.گ در مورد شهید شاهین میگوید: زمانی که انقلاب روژاوا در مقابل داعش پیروز شد به میدان انقلاب آزادی تمام خلقهایی مبدل شد که از آن حمایت کرده بودند. امروز صدها مبارز اینترناسیونالیست ما از ملیتهای مختلف در مقاومت ما سهیم هستند. رفیق اینترناسیونالیست ما شاهین قره چوخ خود می‌خواست بخشی از مقاومت تاریخی ما شود، وی در مدت زمان کوتاهی که در روژاوا حضور داشت به یکی شدن خلق و مبارزه برای بازگشت به گوهر انسانیت معنی بخشیده است. در مدت زمان کوتاهی با تجاربی که کسب کرده بود با هدف انجام وظایف خود جان خویش را فدت کرد. رفیق شاهین تا زمان شهادتش تمامی وظایف محوله را به بهترین نحو انجام دادە است و با تلاش خود به الگویی برای رفقای اینترناسیونالیت خود تبدیل شده است.

 

ما نیروهای مدافع خلق و نیروهای مدافع زنان یاد همه‌ی شهدا را گرامی میداریم. به خانواده‌ی شهید شاهین و همه‌ی خلق‌مان تسلیت می‌گوییم و عهد خود را برای ادامه‌ی مبارزه با تروریسم و مقاومت دوباره می‌کنیم.

 

مشخصات شهید به این شرح است؛

    نام: فرید مجاهد

    کد سازمانی: شاهین قره چوخ

    نام مادر- پدر: لاوریت- سالم

    محل تولد: فرانسه، مارسیلیا

    محل و زمان شهادت: ۶ اکتبر ٨ ۲۰۱ / دیرالزور