اداره خودگردان شمال و شرق سوریه: فرهاد شبلی در کلار به شهادت رسید

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه اعلام کرد که در حمله هوایی ترکیه به یک خودرو در کلار استان سلیمانیه، فرهاد شبلی به شهادت رسیده است.

پهباد تهاجمی رژیم متجاوز ترک بامداد روز گذشته (جمعه ١٧ ژوئن/ ٢٧ خرداد) در بخش کلار استان سلیمانیه یک خودرو را هدف قرار دادند. در این حمله جنایتکارانه ۴ نفر جانباختند و یک تن دیگر بشدت زخمی شد.

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه اعلام کرد که در حمله مذکور فرهاد شبلی، معاون روئسای مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به شهادت رسیده است.

بیانیه اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به شرح زیر است؛

"روز گذشته در استان سلیمانیه یک فروند پهباد رژیم اشغالگر ترک، خودرو فرهاد شبلی معاون روئسای مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه را هدف قرار داده و در این حمله فرهاد شبلی به شهادت رسید. ما اعمال رژیم اشغالگر ترک را بشدت محکوم می‌کنیم. ما از حکومت عراق و حکومت اقلیم کوردستان می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کنند و د رمقابل این اقدامات تروریستی موضع نشان دهند. رژیم تجاوزگر ترکیه با به شهادت رساندن فرهاد شبلی درصدد ضربه زدن به اداره خودگردان وقتل‌عام خلق منطقه است. بر این اساس ما از جامعه بین‌المللی دعوت می‌کنیم که رژیم اشغالگر ترک را تحت فشار قرار دهند، زیرا حاکمیت دولت‌های همسایه را نقض کرده و امنیت منطقه را برهم می‌زند، که این مصداق بارز نقض تمامی قوانین و موازین بین‌المللی است.

ما مراتب تسلیت خود را به خانواده شهید فرهاد و تمامی هوالان وی در اداره خودگردان و طیف‌های شمال و شرق سوریه اعلام می‌داریم."