عایشه حسو: خلق کورد باید از نیروهای گریلا حمایت کند

عایشه حسو اعلام کرد که سیاست‌های اخیر پارت دمکرات کوردستان خیانت علیه کورد بوده و لازم است تمام آحاد خلق کوردستان در مقابله با حملات اشغالگرانه از گریلاهای مدافع خلق حمایت کرده و موضعی شدید علیه سیاستهای پارت دمکرات کوردستان اتخاذ کنند.

مرکز انتشارات و رسانه نیروهای مدافع خلق ۴ سپتامبر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی متشکل از ۷ نفر از نیروهای گریلا در منطقه خلیفان به هنگام عبور از رودخانه زاپ در کمین نیروهای پارت دمکرات کوردستان افتاده و طبق اطلاعات بدست آمده، نیروهای گریلا در جریان حمله نیروهای پارت دمکرات کوردستان به شهادت رسیده‌اند. در رابطه با این رویداد، خبرگزاری هاوار با ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک، عایشه حسو گفتگویی را انجام داده است.

در این گفتگو عایشه حسو اظهار داشت که تاریخ پارت دمکرات کوردستان بار دیگر در حال تکرار خود بوده و دولت ترک هم در این مرحله نابودی کورد را هدف قرار داده است. و اشغال عفرین، سریکانی و گری سپی و حمایت ترکیه از تبهکاران داعش به مناطق شمال-شرق سوریه و شنگال این مدعا را تایید می‌کند.

عایشه حسو در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که لازم بود پارت دمکرات کوردستان از نیروهای گریلا در دفاع از جنوب کوردستان حمایت می‌کرد، زیرا نیروهای گریلا از خاک کوردستان دفاع کرده و می‌کنند، نیروهای گریلا شنگال را از دست تبهکاران داعش نجات داده و هولیر را هم از تهدید حفظ کردند.

عابشه حسو در رابطه با رویدادهای اخیر نیز اظهار داشت: ذهن کوردها اکنون با پرسش‌هایی روبرو است که آیا پارت دمکرات کوردستان در قتل‌عام کورد مشارکت می‌کند یا این حزب در دست دولت ترک به عنوان ابزاری برای کسب منافع آن قرار گرفته است؟!

حسو در خصوص موضع کورد در روژآوای کوردستان در رابطه با سیاستهای اخیر این حزب گفت:  کورد در روژآوای کوردستان احتمال می‌داد که پارت دمکرات کوردستان موضعی شدید را علیه حملات اشغالگری ترک‌ها به جنوب کوردستان اتخاذ کند و این حزب با تمام نیروی خود برای مسئله کورد مبارزه کند. اما در آخر معلوم شد که نیروهای پارت دمکرات کوردستان حتی دیپلماتها و سیاستمداران کورد را نیز ربوده و به مواضع گریلاهای مدافع خلق هم حمله کردند. از این طریق کاملا آشکار شد که با اشغالگران همدست بوده و مسیر خیانت خود را همچنان ادامه می‌دهند.

عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در بخش دیگری از گفتگوی خود اعلام نمود که کورد در روژآوای کوردستان با تمام نیروی خود تلاش می‌کند تا همکاری‌های پارت دمکرات کوردستان را با دولت ترک فاش کرده و در خاتمه افزود: نباید ما در خدمت هیچ یک از نیروهای اشغالگر کوردستان قرار بگیریم، لازم است که همواره در خدمت و مسیر واقعیت و حقیقت بوده و این موضع را شفاف و آشکار اعلام کنیم. لازم است تمام آحاد خلق کوردستان علیه حملات اشغالگرانه از نیروهای مدافع خلق حمایت کرده و علیه سیاستهای پارت دمکرات کوردستان موضعی شدید اتخاذ کنند.