برگزاری راهپیمایی ضد توطئه ٩ اکتبر علیه رهبر اوجالان در فدراسیون شمـال و شرق سوریه

هزاران نفر در نواحی شمال و شرق سوریه در حالی خواستار آزادی رهبر اوجالان شدند که ارتش ترکیه نواحی مرزی را هدف حملات مجدد نظامی قرار داده است.

هزاران نفر از ساکنان نواحی شمال و شرق سوریه در حالی خواستار آزادی رهبر اوجالان شدند که ارتش ترکیه نواحی مرزی را هدف حملات مجدد نظامی قرار داده است. ڕاهپیمایان توطئه بین‌المللی نهم اکتبر را در سالروز آن محکوم کردند و خواستار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبداله اوجالان شدند.

همچنین در مناطق رقا، طبقا و دیرالزور نیز بمنظور مشابه راهپیمایی شد. زمانی این شهرها در شرق سوریه تحت سیطره داعش بود اما اکنون آزادیخواهان عرب نیز در کنار کوردها خود را با فلسفه رهبر اوجالان سازمان داده اند.

خلود محمد، سخنگوی معترضان در رقا با قرائت بیانیه ای گفت ما آن توطئه پلید علیه عبداله اوجالان رهبر پروژەی ملتِ دمکراتیک را محکوم می‌کنیم. او گفت رهبر اوجالان به دنبال برادری خلق‌ها و همبستگی بدون تبعیض آنان بوده است که این خوشایند حکمرانان و نژادپرستان نیست.
همزمان با این تظاهرات و به دنبال آن، خبرگزاری هاوار از حملات نظامی ترکیه به مناطق مرزی روژاوا دستکم در عین‌عیسی، تل‌تمر و دهستان‌های گری‌سپی در نزدیکی کوبانی خبر داد. نیروهای سوریه دمکراتیك این حملات را در یک بیانیه وحشیانه خواند.