درخواست مبارزان اینترناسیونال ی.پ.ژ برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع

گروهی از مبارزان بین‌المللی یگان‌های مدافع زنان در یک پیام تصویری حملات ترکیه را محکوم کردند و خواستار انسداد حریم هوایی شمال شرق سوریه بر جنگدەهای متخاصم شدند.

سخنگوی مبارزان انترناسیونالیست یگان‌های مدافع زنان (ی.‌پ.‌ژ) در این تجمع خبری به واقعه شهادت دو فرمانده و یک عضو یگان‌های ضد ترور به اسامی تولهلدان ژیان، روژ خابور و بارین بوتان در حمله هوایی اخیر اشاره کرد و گفت ترکیه در سال جاری میلادی، ۵۶ حمله هوایی به شمال شرق سوریه انجام داده که طی آن ٢٧ نفر جان خود را از دست داده اند.

او با بیان اینکه ترکیه از زمان حمله به عفرین در سال ٢٠١٨ بدون وقفه حملاتی را علیه روژاوا انجام می‌دهد، تاکید کرد هدف از این حملات، نابودی انقلاب در منطقه و بیرون راندن کوردها بوده است.

مبارزان بین‌المللی ی‌.پ.ژ با فراخواندن همه دوستان به روژاوا و تصریح آنکه تا آخر از روژاوا دفاع خواهند کرد گفتند: "با ما بایستید و از این انقلاب زنان دفاع کنید."

در بخشی از پیامی که قرائت شد آمده بود:"ما باید نقشه کثیف دولت ترکیه که شامل جنگ ضد انقلابی است و زنان انقلابی را هدف قرار می‌دهد، افشا کنیم. فوری‌ترین خواسته ما اعلام منطقه پرواز ممنوع است."