درخواست ریاض درار از حکومت دمشق برای بازگشت به میز مذاکره

ریاض درار ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک اظهارات مقامات حکومت دمشق و اتهامات آنها را وارونه نشان دادن واقعیات خوانده و از عقلای حکومت درخواست کرد که بدور از زبان تند سیاسی، راه حل سیاسی را قبول کنند.

ریاض درار در رابطه با اظهارات مقامات حکومت دمشق که دو روز قبل در وبسایتهای رسمی حکومتی بازتاب یافته بودند، با خبرگزاری هاوار گفتگویی تلفنی را انجام داد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه حکومت دمشق دو روز قبل نیروهای سوریه دمکراتیک را به تلاش برای تجزیه سوریه متهم کرده بود. ریاض درار در این باره اظهار داشت که راه‌های بسیاری برای مبارزه علیه ترور وجود دارد. دست‌یابی به راه‌حل سیاسی از طریق دیالوگ تنها راهی است که تمام سوریها می‌توانند آن را بپذیرند. اظهارات تندی که همیشه از زبان نمایندگان رژیم می‌شنویم نمی‌تواند به راه حل منجر شود. رژیم می‌داند که اگر ایران و روسیه نبودند که به چه سرنوشتی دچار می‌شدند. به همین دلیل دست‌یابی به راه حل تنها از طریق گفتگو امکان‌پذیر است. در آن زمان است که ما می‌توانیم در مقابل تمام انواع تروریسم مبارزه کنیم.

ریاض درار در بخشی از این گفتگوی تلفنی اظهار داشت که حضور دولت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در سوریه در نتیجه حضور مشروع یا غیر مشروع آنها نیست، بلکه آنها به دلیل منافع خود و به دلیل ضعف دولت سوریه دست به دخالت در این کشور می‌زنند. وی در ادامه افزود: مسائلی که اکنون روی می‌دهند نوعی تهدیده به شمار می‌رود. دست‌یابی به راه حل سیاسی بروی ما باز است، باید عقلای حکومت این مسیر را قبول داشته باشند. درار در ادامه ضمن اشاره به حضور دولت ترک در سوریه از طریق مذاکرات آستانه با روسیه و ایران اظهار داشت: باید اخراج ترکیه از سوریه از راه میانجیگری تحقق پیدا کند، در واقع این حکومت دمشق بود که اجازه داد ترکیه وارد سوریه شده و مناطق عاری از سلاح درسوریه ایجاد شوند.

با توافق سوری‌ها آمریکا خارج می‌شود

در رابطه با همین موضوع درار اظهار داشت: آمریکا برای مبارزه علیه داعش در منطقه است. زمانیکه ماموریت خاتمه پیدا کند، از سوریه خارج می‌شود. ما این مسئله را تضمین می‌کنیم. لازم است که نمایندگان حکومت دمشق درک کنند که این بازی برای همه خطر بوده و باید با خلق خود به توافق رسیده و اشغالگران را از کشور خارج کنند.

ریاض درار ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: در شمال-شرق سوریه ترور وجود ندارد. بلکه بر عکس، نبرد دشواری علیه تروریسم در جریان بود. همان مناطقی که حکومت دمشق در جریان تشکیل حکومت خلافت اسلامی از انها عقب‌نشینی کرده بود. و به این معنا است که جنگ واقعی در منطقه در مقابل ترور، در مناطق شمال-شرق سوریه در جریان بوده است. نیروهایی که با ترور مبارزه می‌کنند، جوانان منطقه هستند. در ابتدا این نیروها عضو یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان بودند که بعد از ان بود نیروهای سوریه دمکراتیک ایجاد شدند. این نیرو متشکل از جوانان منطقه است. آنها تروریست نیستند و هیچ کس و گروهی اجازه ندارد که آنها را به این عنوان بخواند.

منبع: ANHA