فرماندهی کل ی.پ.گ یاد و خاطره شهید خبات را گرامی داشت

به مناسبت سالروز شهادت فرمانده خبات دیرک، فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق در پیامی اعلام کرد:"ما از میراث شهدایمان صیانت به عمل آورده و با ادای احترام یاد و خاطره شهدایمان را زنده نگاه می‌داریم."

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره خبات دیرک را گرامی داشته است.

متن بیانیه فرماندهی کل ی.پ.گ به شرح زیر است:

"ما نخست در ١١مین سالگرد شهادت پیشاهنگ و فرمانده خود خبات دیرک با ادای احترام یاد و خاطره وی را زنده نگاه می‌داریم.

به درازای تاریخ بشریت تاکنون در بنیان‌گذاشتن هر میهنی یعنی سرآغاز هر انقلابی در میان خلق‌ها انسان‌های جسور، دانا و دارای ویژگی‌های رهبری ظهور می‌کنند. در انقلاب روژاوا و شمال و شرق سوریه نیز انسان‌های دارای این ویژگی‌‌ها به میدان آمدند و سرنوشت خلقشان را تغییر دادند. یکی از آنان، پیشاهنگ انقلابمان شهید خبات دیرک بود.

در سال‌های دور و درازی که بذرهای زندگی آزاد در تمامی منطقه کاشته شدند، سال ٢٠١١ از جوانه زدند، بزرگ شدند و در تمامی جهان گسترش یافتند. خلق با پیشاهنگی شهید خبات سازماندهی شد، چگونگی محافظت از دستاوردهای انقلاب آموزش داده می‌شد. یک انقلاب برای ماندگاری نیازمند بنیان‌های مستحکم است. شهید خبات پایه‌های استوار برای انقلاب بنیان گذاشت. بویژه خلق کورد که هزاران سال بود بجز برای خود برای هر کس دیگری سلاح بدست گرفته بود، اینبار تنها برای خویش دست به اسلحه برد، بر اساس دفاع جوهری واحدهای ارتش را تأسیس کرد. خلق‌های منطقه اعم از کورد، عرب، سریانی و طیف‌های گوناگون را گردهم آورد. امروز برساخت نظام دمکراتیک خلق‌ها اثباتگر این واقعیت است. رزمجویان شهید خبات که از طیف‌های مختلف تشکیل شده بودند شانه به شانه یکدیگر در سنگرها قرار گرفتند. این خصوص به پیروزی مقاومتمان انجامید. در سایه مبارزات هزاران هوال و هوادارمان که با فداکاری، رنج و عزمی راسخ پیشرفت نمودند و در برهه‌های سخت به سپر فولادین علیه اشغالگری مبدل شدند و جان خویش را فدا کردند. میراثی که شهید خبات و تمامی شهیدان برای ما به ارث گذاشته‌اند بای ده‌ها انقلاب کافی می‌باشند.

انقلاب‌ها تنها با شخصیت‌های والا به ثمر می‌رسند. شهید خبات دارای شخصیتی والا بود. تجارب سال‌های متمادی در شخصیت وی نهادینه شده بودند. هیجان و اشتیاق وی، فداکاری وی، ایستار خستگی‌ناپذیر وی در زمانی کم گام‌های بزرگ و تعیین کننده‌ای را رقم زد. فراهم کردن بنیان‌های تأسیس ی.پ.گ در زمانی کوتاه نشانه این مهم است. فرمانده خبات با تأسیس یگان‌های دفاع خلق (ی.پ.گ) گامی تاریخی را برداشت. هوال خبات با ایستار فرماندهی خود رویه فدایی را برگزیده بود، این ایستار سبب پیشرفت در مبارزه‌جویی نظام‌مند در مقابل هر نوع ارتجاع شد و در کوردستان و خاورمیانه مورد پذیرش واقع گردید. آنهایی که در جنگ سال‌ها تجربه را اندوخته بودند با تأسیس ی.پ.گ آن تجارب را جاودانه نمودند.

ما همچون فرماندهی کل به نمایندگی از تمامی نیروهای ی.پ.گ، در حضور شهید خبات دیرک که روز ١۴ ژانویه ٢٠١٢/ ٢۴ دی ١٣٩٠ به درجه شهادت رسید و با فداکاری ده‌ها هزار شهیدمان، امروز در روژاوا و شمال و شرق سوریه از دستاوردهای کسب شده محافظت می‌کنیم. یکبار دیگر تجدید پیمان می‌کنیم که از میراث شهیدانمان صیانت به عمل آوریم و با ادای دَین یاد و خاطره شهدایمان را زنده نگاه می‌داریم."