فوزا یوسف: ترکیه از ادعاهای دروغین سه هدف اصلی دارد

‏فوزا یوسف اعلام کرد که هدف اصلی ادعاهای دروغین ترکیه مبنی بر حمله نیروهای ق.س.د این است که به پنهانکاری در مورد جنایات خود در منطقه دست زند و همچنین زمینه حملاتی تازه را فراهم کند.

رژیم اشغالگر ترک بارها ادعاهای کذب را در مورد حمله ی.پ.گ و ق.س.د طرح کرده است. هر کدام از ی.پ.گ و ق.س.د در پاسخ به ادعاهای رژیم متجاوز ترک در بیانیه‌هایی هر گونه حمله‌ای از سوی نیروهای خود را تكذیب کرده‌اند.

فوزا یوسف ریاست مشترک شورای اداری حزب اتحاد دمکراتیک گفت:"ترکیه این ادعاها را به شیوه برنامه‌ریزی شده طرح می‌کند."

فوزا یوسف در گفتگو با خبرگزاری هاوار گفت: "رژیم اشغالگر ترک بخشی از خاک شمال و شرق سوریه را اشغال کرده است و علیه ساکنین این مناطق روزانه مرتکب جنایت می‌شود.  آنها غیرنظامیان را به قتل رسانده، آنها را ربوده و به آنها تجاوز می‌کنند. همچنین دموگرافی منطقه را تغییر داده و فرهنگ و جغرافیای آنجا را تغییر می‌دهند."

'ترکیه چه هدف‌هایی را دنبال می‌کند'

‏فوزا یوسف اعلام کرد که هدف اصلی دولت ترکیه از طرح ادعای حملات مرزی این است که جنایاتی صورت گرفته علیه شهروندان مناطق اشغالی و سایر مناطق شمال و شرق سوریه را پنهان نماید. وی گفت:"برای آنکه جنایات خود را پنهان نماید، از سیاست جنگ ویژه استفاده می‌کند و ادعا می‌کند که تحت فشار حملات قرار دارد و از خود دفاع می‌کند. اما در حقیقت دولت ترکیه علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه قتل‌عام و پاکسازی انجام داده و همه‌ی توافق‌ها و قوانین بین‌المللی را پایمال می‌کند."

‏فوزا یوسف در ادامه اعلام کرد که هدف دوم دولت اشغالگر ترکیه از جنگ رسانه‌ای و ادعاهای دروغین این است که شرایط را برای حملات جدید به مناطق شمال و شرق سوریه فراهم نماید. وی گفت:"ترکیه با انتشار این ادعاهای دروغین تلاش می‌کند تا زمینه را برای انجام حملات جدیدی علیه منطقه فراهم کرده و به آن مشروعیت ببخشد."

فوزا یوسف همچنین خاطر نشان نمود، دولت اشغالگر ترکیه همه‌ی گروه‌ها و بخش‌های  شمال و شرق سوریه، زنان، کودکان و سالمندان را هدف قرار می‌دهد. نمونه‌ی این حملات، حمله به یوسف گلو و نوه‌های او و همچنین حملات اخیر به کوبانی و زرگان است که بر اثر آن زنان و کودکان به شهادت رسیدند."

'ترکیه درصدد به انحراف کشیدن افکار عمومی نسبت به بحران‌های داخلی خود است'

فوزا یوسف هدف سوم دولت ترکیه از این ادعاهای دروغین را تأثیرگذاری بر افکار عمومی می‌داند و می‌افزاید:" دولت ترکیه تلاش کرد به منطقه حمله کند تا مشکلات داخلی خود را به سوریه منتقل کند و نظر افکار عمومی را از رویدادهای داخل ترکیه دور کند. اما تحولات در سراسر جهان به نفع ترکیه نیست، ترکیه عملا در اقناع نیروهای بین‌المللی دخیل در جنگ سوریه با شکست روبرو شده است، به همین دلیل استخبارات ترک ادعاهای کذبی را طرح می‌کند."

فوزا یوسف در ادامه اعلام کرد، اتفاقاتی که در طول خط مرزی ترکیه رخ می‌دهد، توسط دستگاه اطلاعاتی ترکیه و ارتش ترکیه و تبهکاران وی انجام می شود. وی گفت؛"هدف از این بازی این است که روستاییان را بترساند تا روستاهای خود را تخلیه کنند."

فوزا یوسف به سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای منطقه در قبال جنایات و حملات دولت ترکیه اشاره کرد و گفت:"نتیجه سکوت تداوم این جنایات توسط دولت ترک است."

عضو شورای ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک با یادآوری اینکه همه نیروهای منطقه، چه روسیه و چه نیروهای ائتلاف مسئول جنایات رژیم ترک هستند افزود:"در این منطقه حدود ۵ میلیون انسان زندگی می‌کنند که توسط خودمدیریتی اداره می‌شوند. این مردم در خاک خود زندگی کرده و به هیچ کس آسیب نمی‌رسانند. به همین دلیل باید حریم هوایی منطقه به روی ترکیه بسته شود."

فوزا یوسف در پایان سخنان خود گفت؛" خلقمان و نیروهای نظامی ما نسبت به هیچ حمله‌ای علیه خود سکوت نخواهند کرد. این حق مردم ماست که از خود دفاع کنند."