حمله به کوبانی از پیش طراحی شده و علیه اراده جوانان و خودمدیریتی بود

فریده ناسان از اعضای شورای هماهنگی اتحادیه زنان جوانان شمال-شرق سوریه در رابطه با حملات اخیر ترکیه به کوبانی اعلام کرد: این حمله از پیش طراحی شده بود و علیه خودمدیریتی، پروژه ملت دمکراتیک و انقلاب شمال-شرق سوریه با پیشاهنگی جوانان و زنان صورت گرفت.

بعد از مقاومت بزرگ خلق در مقابله با حملات اشغالگرانه دولت ترک در عفرین، سریکانی و گری سپی، دولت اشغالگر ترک استراتژی خود را تغییر داد تا بتواند اراده خلق را درهم بشکند. با این تغییر استراتژی، این بار دولت ترک حملات خود را با هواپیماهای بدون سرنشین علیه خلق در کوبانی و مناطق دیگر روژآوا ادامه می‌دهد.

از انتهای اگوست سال گذشته، حملات دولت اشغالگر ترک با هواپیماهای بدون سرنشین علیه شهروندان شمال-شرق سوریه و خصوصا زنان و جوانان ادامه یافته است. آخرین نمونه آن در ۲۵ دسامبر روی داد، که در جریان آن هوایپماهای بدون سرنشین خانه‌ای را در کوبانی بمباران کرده و در نتیجه آن۵ نفر از اعضای جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه زنان جوان به شهادت رسیدند و ۴ نفر نیز مجروح شدند.

در رابطه با این حملات بدون وقفه اشغالگری ترک به شهروندان و خصوصا جوانان و زنان، فریده ناسان از اعضای شورای هماهنگی اتحادیه زنان جوان شمال-شرق سوریه اعلام کرد که: اشغالگری ترک علیه خلق‌ها، و خصوصا خلق‌هایی که خواهان آزادی و برابری هستند می‌جنگد. انقلاب ۱۹ ژولای در بسیاری ازحوزه‌ها با موفقیت و پیروزی همراه بوده است، صدای خلق‌ها و خواسته‌های آزادی و مقاومت تمام بخش‌ها و اقشار جامعه را بازتاب داده و از طرف دیگر جنایات دولت اشغالگر ترک را هم آشکار کرده است.

بنیادهای جامعه را هدف قرار می‌دهند

فریده ناسان در ادامه سخنان خود در رابطه با حملات هواپیماهای بدون سرنشین دولت ترک علیه جوانان در کوبانی اظهار داشت: ضمن اعلام تسلیت به خانواده‌های شهدا، این حملات، حملاتی از پیش طراحی شده بودند. در مرحله نخست این حملات علیه خودمدیریتی، پروژه ملت دمکراتیک و انقلاب شمال-شرق سوریه با پیشاهنگی زنان صورت گرفت.

فریده ناسان در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد که اشغالگری ترک جوانان و زنان را هدف قرار می‌دهد، زیرا زنان و جوانان بنیادهای انقلاب روژآوا، شمال-شرق سوریه را تشکیل داده و نیروی حرکت جامعه به شمار می‌روند. جوانان و زنان در انقلاب ۱۹ ژولای نقش مهمی را ایفا کرده و در این باره افزود: فداکاریهای جوانان و زنان برای تغییر ذهنیت اجتماعی، تاثیر مثبت بسزایی را ایجاد کرده است، به همین دلیل است که اشغالگری ترک و تبهکاران وابسته به ان، با تمام نیرو دست به حمله می‌زنند و رسانه‌های اشغالگران ترک و پارت دمکرات کوردستان، جنبش جوانان انقلابی را مورد حمله قرار می‌دهند و دست به سیاه‌نمایی انقلاب روژآوا می‌زنند. این مسئله را در حمله نیروهای پارت دمکرات کوردستان به جوانان، خانواده شهدا و مادران صلح هم مشاهده کردیم که مدت ۳ ماه است در دروازه مرزی سمالکا دست به تحصن زده‌اند و خواهان تحویل پیکر شهدایشان هستند.

در بخش دیگری از سخنان خود، فریده ناسان ضمن توجه به حملات نیروهای پارت دمکرات کوردستان به فعالان در دروازه مرزی سمالکا و همچنین حملات اشغالگری ترک به جوانان در کوبانی گفت: این مسئله نشان می‌دهد که پیمانی مخفیانه بین این دو نیرو وجود دارد. وی تاکید کرد که حملات اشغالگرانه ارتش ترک علیه شهروندان نشانه ضعف و شکست آن بوده است. وی در ادامه اظهار داشت: دولت اشغالگر ترک از راههای مختلف و از جمله جنگ ویژه، جاسوسی و مواد افیونی و واداشتن خلق به مهاجرت، تلاش می‌کند تا جوانان و زنان جوانی را که مشعل انقلاب را در دست دارند، از اهداف و آرمانهای اصلیشان بدور کرده و اهداف انقلاب را تغییر دهد.

این جنایات با هماهنگی و حمایت بین‌المللی صورت می‌گیرد

فریده ناسان در ادامه اظهار داشت که دولت ترک به تنهایی و بدون حمایت از نیروهای هژمون بین‌المللی نمی‌تواند دست به این جنایات بزند و در ادامه خاطرنشان ساخت: دولت ترک از بسیاری از نیروهای هژمون کسب حمایت می‌کند. از زمان اشغال عفرین، سریکانی و گری سپی، جنایتها و خشونت علیه شهروندان، با سکوت جامعه بین‌المللی همراه بوده است. اما مبارزه ما برای دستیابی به اهدافمان، تا تحقق آرمانهای شهدا ادامه پیدا می‌کند. جوانان و زنان جوان از دستاوردهای انقلاب روژآوا دفاع می‌کنند. به همین دلیل است که دشمن در هیچ حالتی نمی‌تواند مانع از ادامه مبارزات ما شود. ما اتتقام خون شهدایمان را می‌گیریم.

فریده ناسان ضمن ادای حترام به قهرمانی جوانان در روژآوا در مقابل تمام حملات و تهدیدهای صورت گرفته اظهار داشت: فداکاری و قهرمانی جوانان مایه سربلندی ماست. جوانان در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند.

فریده ناسان از اعضای شورای هماهنگی اتحادیه زنان جوانان شمال-شرق سوریه در خاتمه گفت: ما سطح مبارزه را در مقابل تمام شیوه‌های تهدید در منطقه گسترده‌تر خواهیم کرد و هم ترکیه و هم اشغالگران دیگر را از سرزمین خود اخراج خواهیم کرد. با نزدیک شدن سالگرد حملات اشغالگرانه ترک و تبهکاران وابسته به آن در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸ در عفرین، تمام خلق‌های شمال-شرق سوریه آماده هستند که در مقابل حملات ایستادگی کنند.