حسن کوچر: خودمدیریتی شمال-شرق سوریه به نمایندگی از تمام هویت‌ها مذاکره می‌کند

حسن کوچر تاکید نمود که لازم است در انجام مذاکرات با خودمدیریتی شمال-شرق سوریه، نیروهای سوریه دمکراتیک و خودمدیریتی به رسمیت شناخته شوند. همچنین وی اعلام نمود که خودمدیریتی به نمایندگی از تمام عناصر و هویت‌های شمال-شرق سوریه مذاکره می‌کند.

حسن کوچر معاون ریاست مشترک مجلس خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در مراسم ختم شهید یوسف گُلو و هر دو نوه او که در جریان حملات هوایی ارتش ترک به شهادت رسیده بودند سخنرانی کرد. در این سخنرانی حسن کوچر تاکید نمود که دولت اشغالگر ترک حملات خود را در مقابله با عناصر و مولفه‌های منطقه شمال-شرق سوریه ادامه داده و در این باره افزود: از ابتدای انقلاب ۱۹ ژولای تا امروز این حملات به منطقه ادامه داشته و هدف آنها درهم شکستن اراده ما بوده است.

حسن کوچر در ادامه سخنان خود اظهار داشت که حملات از ابتدای انقلاب روژآوا بعد سیاسی داشته و با این حملات تلاش می‌کردند که به جامعه جهانی نشان دهند که ما با رژیم سوریه هستیم، اما در این بعد شکست خوردند. به همین دلیل بود که بعد از ان گروه‌های مسلح تبهکار را به مناطق ما اعزام کردند و سپس داعش وارد منطقه شد. آنها هم در هم شکسته شدند. سپس دولت اشغالگر ترک بود که به حملات مستقیم علیه ما دست زد. حسن کوچر در ادامه از احزاب سیاسی، سیاستمداران و نیروهای حاضر در حوزه سیاسی درخواست کرد که درمقابل حملات دولت ترک و حمله به خانواده گُلو واکنش نشان دهند.

در بخش دیگری از سخنرانی خود حسن کوچر اعلام نمود که هدف اصلی حملات ارتش اشغالگر ترک، نابودی و کشتار جمعی خلق در منطقه بوده و در ادامه اظهار داشت: لازم است که تمام نیروها و از جمله احزاب کورد موضعی شفاف را در مقابل حملات دولت اشغالگر ترک به مناطق عفرین، سریکانی، گری سپی نشان بدهند. اتحاد و موضع تمام این نیروها، نیروی جدیدی را در کالبد انقلاب شمال-شرق سوریه می‌دمد.

حسن کوچر در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به شایعات و فضاسازی علیه خودمدیریتی شمال-شرق سوریه اظهار داشت: هدف از این حملات، درهم شکستن اراده خلق‌های منطقه است. برخی از گروه‌ها اعلام می‌کنند و می‌گویند کورد با رژیم دمشق همکاری می‌کند و به توافق دست پیدا می‌کنند و در نهایت دست از اعراب و عناصر و مولفه‌های قومی دیگر در منطقه برمی‌دارند. این ادعاها درست نیستند و دروغی بیش نیستند. رژیم خود این ادعاها را منتشر می‌کند.

در این رابطه حسن کوچر افزود: اگر مذاکراتی آغاز شوند، این مذاکرات به نمایندگی از سوی تمام عناصر و مولفه‌های منطقه شمال-شرق سوریه صورت خواهد گرفت، نه به نمایندگی از سوی یکی از هویتها، یا به هزینه و حساب یک هویت. وی در این باره تایید نمود که شرط اصلی آنها این است که در مذاکرات احتمالی، خودمدیریتی و نیروهای سوریه دمکراتیک به رسمیت شناخته شوند. کوچر در این باره افزود: هر گروه و نیرویی شروط ما را قبول کند، ما با ان وارد مذاکره می‌شویم.

حسن کوچر در خاتمه سخنرانی خود در مراسم ختم خانواده گُلو اعلام نمود که توافق و همکاری عناصر و مولفه‌های هویتی شمال-شرق سوریه با خون بوده و در اظهار داشت: پیروزی هر یک هویتهای منطقه، برای هویتهای دیگر هم یک موفقیت به شمار می‌رود.