خانواده‌ی تبهکاران روژ: گور خود را به دست خود نکنید!

خانواده‌ی تبهکاران روژ از همه‌ی بستگان و اقوام خود و همه‌ی جوانانی که به گروه مزدور بارزانی پیوسته‌اند، درخواست می‌نمایند تا به سرزمین خود بازگردند و می‌گویند؛"گور خود را با دست خود نکنید."

خانواده‌ی تبهکاران روژ از فرزندان خود و همه‌ی کسانی که به عضویت این گروه مزدور در آمده‌اند، درخواست می‌کنند تا به روژاوای کوردستان بازگشته و با دشمن همکاری نکنند.

'با توطئه و نقشه‌های دولت ترکیه فریب نخورده و به جنگ گریلا نروید'

خوشناو منیر اهل قامشلو دو برادرش با نام‌های جنگیرخان منیر و احمد منیر از سال ۲۰۱۶ به نیروهای تبهکار روژ پیوسته‌اند. خوشناو از هر دو برادر خود درخواست می‌کند تا با نقشه و توطئه‌ی دولت ترکیه و پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) فریب نخورده و به جنگ گریلاهای کوردستان در مناطق حفاظت شده‌ی میدیا نروند.

وی همچنین می گوید؛"دولت ترکیه فقط می‌خواهد کوردها را پاکسازی کند، به همین دلیل جوانان ما را به جنگ می‌فرستد. باید پیشمرگه به ویژه برادران من فریب این سیاست را نخورند."

'به ابزار پاکسازی کوردها تبدیل نشوید'

۲ برادر ظاهر شیخ‌موس با نام‌های عماد و شیخ‌موس در میان نیروهای تبهکار روژ هستند. ظاهر از سال ۲۰۱۳ به باشور کوردستان رفته و پس از هشت سال به روژاوای کوردستان بازگشته است. وی در این رابطه می‌گوید؛"هیچ عقلی این را نمی‌پذیرد که برادران من با گریلا بجنگند. گریلا خواهران و برادران و فرزندان کوردها هستند."

ظاهر از جوانانی که به نیروهای تبهکار روژ پیوسته‌اند درخواست می‌نماید تا سلاح‌های خود را زمین گذاشته و به میهن و زادگاه خود بازگردند و از توطئه‌ مشترک پ.د.ک و دولت ترکیه که می‌خواهد کوردها را به جنگ با یکدیگر وا دارد، دور شوند. وی همچنین می‌گوید:" این توطئه‌ی دولت ترکیه است که تلاش می‌کند کوردها را پاکسازی کند. من از برادرانم درخواست می‌کنم که بازگردند و در رابطه با توطئه‌هایی که علیه آنها انجام می‌شود، هوشیار باشند. دولت ترکیه می‌خواهد کوردها را به وسیله‌ی یکدیگر نابود کند."

ظاهر شیخ‌موس که دو برادرش عضو نیروهای تبهکار روژ هستند، از تبهکاران درخواست می‌کند، فریب دروغ‌های مراکز اطلاع رسانی و رسانه‌ها را نخوردند که می‌گویند 'اگر به روژاوا بازگردند، توسط نیروهای آسایش داخلی دستگیر می‌شوند'. این حقیقت ندارد و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد."

'اگر پسر من علیه برادران خود بجنگد، دیگر پسر من نیست'

یک شهروند دیگر با نام وصف‌الدین مصطفی محمد یک پسرش با نام لوند از سال ۲۰۱۶ به نیروهای تبهکار روژ پیوسته است. او در این رابطه می‌گوید:"اگر پسر من علیه برادران خود بجنگد، دیگر پسر من نیست. من نمی‌پذیرم که پسرم به میهن خود خیانت کند."

'باید پیکر گریلاهای شهید خلیفان به خانواده هایشان تحویل داده شود'

یک هم‌میهن دیگر با نام عبدالقهار احمد که پسرش با نام فائز در صفوف تبهکاران روژ است، از پ.د.ک درخواست می‌کند، پیکر گریلاهای شهید خلیفان را به خانواده‌هایشان بازگرداند که در کمین تبهکاران روژ شهید شدند. وی همچنین می‌گوید:"بر اساس پرنسیپ‌ها باید پیکر شهیدان جنگ به خانواده‌هایشان تحویل داده شود."

 عبدالقهار احمد همچنین این پرسش را مطرح می‌کند که چرا پ.د.ک پیکر این شهدا را به خانواده‌هایشان تحویل نمی‌دهد؟

'گور خود را با دست خود نکنید'

فَلَمَز عبدو که یک پسرش با نام آرام عضو تبهکاران روژ است، در رابطه با پیوستن پسرش به این تبهکاران می‌گوید:"از همان ابتدا من به آنها اعتماد نداشتم. ما به عنوان کورد باید از این سیاست که علیه ما اجرا می‌شود، دور شویم. همچنین نباید با دشمن همکاری کرده و گور خود را با دست خود بکنیم."

او از تبهکاران درخواست کرده و می‌گوید:"امیدوارم آنهایی که به روح میهن‌دوستی پایبند هستند و خود را مسئول می‌دانند، با دشمن همکاری نکنند، آنها باید از تاریخ درس بگیرند."

'زمانی که به عضویت تبهکاران درآمد، کودک بود'

عبدالستار اوسه اهل روستای خزینه است، برادرزاده‌ی او با نام سیف‌الدین از سال ۲۰۱۶ به عضویت تبهکاران روژ در آمده است. اوسه در این رابطه می‌گوید:"برادرزاده‌اش هنوز بسیار کم سن بوده است و سنش به ۱۸ سال نرسیده که به عضویت این تبهکاران درآمده است."

اوسه همچنین می‌گوید:"هرچه که می‌خواهد بشود، نباید هیچ کس با دشمن همکاری کند."

یک شهروند دیگر با نام عبدالباقی حاجی حسین که پسرش با نام منتصر به عضویت تبهکاران روژ در آمده است، از پسرش و همه‌ی اقوام و بستگانش که عضو تبهکاران روژ هستند، درخواست می‌کند تا به روژاوا بازگشته و از گروه تبهکاران خارج شوند و به خانه‌های خود بازگردند.

یک شهروند دیگر با نام محمد حاجی حسین که دو پسرش با نام‌های زانا و مالک در زمان تأسیس گروه تبهکاران به آن پیوسته‌اند، در این رابطه می‌گوید:"دولت اشغالگر ترکیه دشمن خلق کورد است. امیدوار هستم پیشمرگه‌های روژ به روژاوا و خانه‌های خود بازگشته و از خاک و میهن خود محافظت کرده و از اشغالگری دولت ترکیه دور شوند."