کمیتە روابط خارجی با نماینده آمریکا در شمال و شرق سوریه دیدار کرد

کمیتە روابط خارجی اداره خودمختار از نیکلاس گرینگر، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در شمال و شرق سوریه استقبال کرد.

کمیتە روابط خارجی اداره خودمختار از نیکلاس گرینگر، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در شمال و شرق سوریه استقبال کرد. در این دیدار دو طرف در مورد بسیاری از مسائل مربوط به اوضاع سوریه و شمال و شرق سوریه گفتگو کردند. بر اساس گزارش رسمی این اداره، بدران چیا کورد، ریاست مشترک روابط خارجی، فنر الی یئت و روبیل بیهو معاونان و گلستان علی عضو هیئت مدیره اعزام شدند. در این دیدار آخرین تحولات سوریه به ویژه شمال و شرق سوریه و نزدیکی دولت شام و دولت ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بدران چیا کورد در این دیدار بر ضرورت راه حل سیاسی کلی با تایید همه مردم سوریه به دور از برنامه های سیاسی خارجی تاکید کرد و گفت: هیچ گروهی نباید از مناقشه به نفع خود استفاده کند. آنها باید راه حل کلی را بر اساس تصمیمات بین المللی تشویق کنند. یک بار دیگر مکانیسم هایی را که تاکنون اجرا شده است در نظر بگیرید. نماینده آمریکا تصریح کرد: موضع آنها علیه راه حل سیاسی با موافقت همه سوری ها و بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سازمان ملل روشن است. وی همچنین تصریح کرد که موانع زیادی بر سر راه عادی سازی شرایط وجود دارد. در این دیدار تهدیدات دولت اشغالگر ترکیه برای حمله به شمال و شرق سوریه همزمان با فعالیت داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چیا کورد در این باره گفت: تهدیدات و گلوله باران دولت اشغالگر ترکیه ادامه دارد و بهانه های آن مبنی بر اینکه مناطق ما تهدیدی برای امنیت ملی آن کشور است، دروغ و نادرست است. نیروهای ما هیچ گونه عملیات نظامی در داخل ترکیه انجام نداده اند، اما نیروهای ترک روزانه مرتکب تخلفاتی علیه سرزمین های ما می شوند. حقیقت این است که کسب حقوق مشروع مردم منطقه و در درجه اول مردم کورد، امنیت ملی دولت اشغالگر ترکیه را تهدید می کند. زیرا بر اساس باور نژادپرستانه آن، امنیت آن به نبود اجزای آن بستگی دارد.

چیا کورد در ادامه افزود: همچنین راه حل نباید تنها در بعد نظامی و امنیتی باشد، بلکه باید در بعد اقتصادی و سیاسی هم باشد. نماینده آمریکا با بیان اینکه باید راه حل های دائمی برای منطقه اندیشیده شود، گفت: تا حد امکان برای حفظ امنیت منطقه تلاش می کنیم تا بتوانیم به طور کامل داعش را شکست دهیم. در این دیدار روش های انتقال کمک های بشردوستانه به سوریه و سیاسی شدن موضوع کمک ها از سوی دولت شام مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان مشخص شد بسته شدن گذرگاه مرزی تل کوچر موجب افزایش مشکلات اقتصادی و انسانی و به خطر افتادن جان میلیون ها نفر از ساکنان این منطقه و ظلم به مردم منطقه است.