کمیته آزادی رهبری: برای برداشتن انزوای تحمیل شده بر رهبری، باید ترکیه را تحت فشار قرار دهید

اعضای کمیته آزادی رهبری، انزوای تحمیل شده بر رهبر عبدالله اوجالان را محکوم کرده و تایید نمود که بعد از انتشار افکار رهبری در سطح جهانی و ایجاد پروژه دمکراتیک در روژآوا، نیروهای توطئه‌گر به هدف خود دست نیافتند.

رهبر آپو در ۱۵ فوریه سال ۱۹۹۹ در جریان توطئه‌ای بین المللی دستگیر و از آن زمان تا کنون در زندان امرالی تحت انزوایی شدید به سر می‌برد. اوجالان آخرین بار در ۲۵ مارس به صورت تماس تلفنی  با برادرش گفتگو کرده بود. اما این تماس بعد از چند دقیقه قطع شده بود.

اعضای کمیته آزادی رهبری که چند ماه قبل در طبقا ایجاد شده است، اظهار می‌دارند که دولت ترک و دولت‌های سرمایه‌داری بعد از شناخت افکار رهبر آپو و درک این مطلب که این افکار می‌تواند برای آنها مایه خطر باشد، دست به توطئه زده و وی را دستگیر کرده و ضمن تحمیل شکنجه بر وی، تلاش کردند تا مانع از انتشار افکار و اندیشه‌های وی شوند.

فرات رشو در این باره اعلام کرد که افکار رهبر آپو مرزهای یک ملت را در نوردیده و خواهان آزادی تمام خلق‌ها و مبارزه علیه اقتدارگرایی و سرمایه‌داری است. در این باره رشو اعلام کرد که رهبر آپو در فلسفه خود برای تمام مسائل و مشکلات موجود در خاورمیانه و جهان راه حلی را ارائه کرده است و نمونه تحقق این افکار را می‌توان در مناطق خودمدیریتی مشاهده کرد که علیرغم تمام محدودیتها همچنان مقاومت می‌کند.

شزا الحسین از دیگر اعضای کمیته آزادی رهبری هم در این باره اظهار داشت: هدف از ایجاد این کمیته اعمال فشار بر جامعه بین‌المللی و حکومت فاشیست ترک است تا انزوای تحمیل شده بر رهبر اپو  را لغو کند. الحسین در ادامه افزود: دولت ترک از تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد هیچ سودی نگرفته و نخواهد گرفت، زیرا افکار رهبری در تمام جهان گسترش پیدا کرده است.

فرات رشو و شزا الحسین از سازمانها و مجامع حقوقی درخواست کردند که با اعمال فشار بر دولت ترک، این دولت را وادارند تا به خانواده و وکلای رهبر خلق کورد اجازه دیدار از امرالی را بدهند و از ووضعیت سلامتی وی اطمینان حاصل شود.

اعضای این کمیته همچنین خاطرنشان ساختند که هدف آنها از تشکیل این کمیته اعمال فشار بر مجامع بین‌المللی و خصوصا حکومت فاشیست ترک است تا انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد خاتمه پیدا کند. شزا الحسین و فرات رشو همچنین از سازمان‌های حقوقی و حقوق بشری درخواست کردند که با اعمال فشار بر دولت ترک، اجازه بدهند که این دولت راه را برای دیدار خانواده و وکلا از امرالی بگشاید.