عملیات ضد جاسوسی نیروهای سوریه دمکراتیك

ق.س.د چند روز پیش هم از دستگیری سه تن از عوامل اطلاعاتی دخیل در شهادت شماری از رزمندگان ی.‌پ.‌گ خبر داده بود.

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک از آغاز عملیاتی به نام "سوگند" خبر داده و گفته که هدف از این عملیات متلاشی کردن شبکه جاسوسی ترکیه و از جمله شناسایی عوامل دخیل در مخابره موقعیت اهدافی است که ترکیه آنها را با پهبادهایش بمباران می‌کند.

در اطلاعیه نیروهای سوریه دمکراتیک آمده است:"رژیم ترک با تمامی نیروی خود در تلاش است تا آرامش و امنیت سراسر سوریه و بویژه شمال و شرق سوریه را هدف قرار دهد و هدف آن نیز ایجاد ناآرامی در منطقه است. برای این منظور به هر شیوه‌ای متوسل می‌شود.

ارتش ترک و سازمان‌های جاسوسی آن از هیچ اقدامی برای ایجاد شبکه‌های جاسوسی چشم‌پوشی نمی‌کند و بدین شیوه درصدد ایجاد فتنه و تضعیف اعتماد جامعه به همدیگر است. همچنین خواستار هدف قرار دادن فرماندهان و مبارزان ق.س.د، نیروهای امنیتی و شخصیت‌هایی است که در اداره خودگردان مسئولیت‌هایی را بر عهده گرفته‌اند."

ق.س.د می‌افزاید:"بر اساس پیمانی که با فرماندهان گرامیمان رِناس روژ، سوسن بیرهات و عگید گرکه لگه مبنی بر آشکار کردن دست‌‌های مخفی در این ترور‌ها بسته‌ بودیم عملیات سوگند را آغاز کردیم.

در این زمینه در مناطق قامشلو، تل‌تمر، حسکه، شدادی، دیرالزور، رقا، منبج و کوبانی تاکنون ٣۶ نفر که مستندانی علیه آنها وجود داشته است در اینباره تحت بازپرسی قرار گرفته‌اند."