نشست فوق‌العاده مجلس نظامی ق.س.د برگزار شد

مجلس نظامی ق.س.د نشست فوق‌العاده‌ای را در رابطه با تهدیدات و حملات رژیم ترک برگزار کرده و اعلام نمود که آماده است با نیروهای حکومت دمشق تحت فرماندهی مشترک به فعالیت بپردازد.

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در رابطه با تحولات اخیر در شمال و شرق سوریه نشست فوق‌العاده‌ای را با حضور فرماندهان خود برگزار کرد.

ق.س.د به همبستگی ساکنان منطقه با شروان‌های ق.س.د درود فرستاده و از خلق دعوت به عمل آورد به صیانت از دستاوردهای انقلاب ادامه دهند.

'تهدیدات دولت ترک در راستای پروژه اشغالگری می‌باشند'

در بیانیه ق.س.د آمده است:

"مجلس نظامی نیروهای سوریه دمکراتیک برای تبادل نظر در رابطه با تحولات اخیر در شمال و شرق سوریه بویژه پس از تهدیدهای دولت ترک مبنی بر حمله تازه علیه منطقه، نشست فوق‌العاده‌ای را با حضور فرماندهان مجالس و گروه‌های نظامی برگزار نمود.

فرماندهی کل در این نشست جزئیات تجاوزات روزهای گذشته دولت ترک به مناطق تل‌تمر، زرگان، منبج و شهبا را مورد گفتگو قرار داد. فرماندهان مجالس نظامی در این مناطق آخرین وضعیت و عواقب تحولات مذکور را بر زندگی شهروندان و شیوه‌های محافظت از غیرنظامیان مورد ارزیابی قرار دادند.

در این نشست تأثیرات حمالت تازه دولت ترک بر وضعیت انسانی در شمال و شرق سوریه و بویژه مناطقی که هدف نشان داده شده‌اند مورد تبادل نظر قرار گرفت. تأیید شد که حمله‌ای تازه وضعیت سوری‌ها را به آغاز بحران سوریه بازمی‌گرداند و اعلام شد که پروژه‌های اشغالگری و بویژه تهدیدات اخیر سراغاز تجزیه خاک سوریه می‌باشند.

'داعش از دولت ترک بهره می‌برد'

در این نشست به عواقب حمله دولت ترک بر جنگ علیه داعش اشاره شده و اعلام گردید که داعش از حملات اخیر اشغالگران بهره گرفته و متعاقب آن مخاطرات افزایش یافتند.

در نشست اعلام شد که ق.س.د پیش از هر کاری به کاهش تنش و پایبندی به توافقنامه‌‌ها اهمیت می‌دهد. همزمان برای صیانت از خاک و ساکنان منطقه، نیروهای ق.س.د سطح تدارکات خود را برای پاسخ دادن به حملات محتمل و جنگ طولانی‌مدت افزایش داده‌اند.

همچنین تصریح شد که حمله محتمل از سوی اشغالگری ترک بر استقرار و تمامیت ارضی سوریه تأثیر خواهد گذاشت، پاسخ به این حمله تنها به مناطق مورد هدف محدود نمی‌باشد، بلکه مناطق دیگر خاک اشغال شده سوریه را در نیز دربر می‌گیرد.

فراخوان به صیانت از دستاوردهای انقلاب

به موضع ساکنان منطقه در اعلام حمایت از شروان‌های ق.س.د درود فرستاده شد. از ساکنان دعوت شد که همبستگی خود را ادامه داده و از هر تصمیم ق.س.د علیه اشغالگری ترک حمایت کنند.

همچنین تأکید شد که برای پاسخ به هر نوع حمله محتمل اشغالگری ترک و دفاع از خاک سوریه، نیروهای آنان آماده هستند با نیروهای حکومت دمشق تحت فرماندهی مشترک عمل کنند."