نوروز احمد: بیایید حملات دشمن را خنثی کنیم

نوروز احمد با بیان اینکه تدارکات آنها در برابر یک حمله اشغالگری جدید ادامه دارد، گفت: بیایید به کار و مبارزه سیاسی و دیپلماتیک خود ادامه دهیم و حملات و نقشه های دشمن را شکست دهیم.

نوروز احمد خاطرنشان کرد که اعضای میت که در عملیات امنیتی شمال و شرق سوریه اسیر شدند، اعتراف کردند که دولت ترکیه تروریست هایی را برای حمله به منطقه بسیج کرده است و گفت: اردوغان به گروه های تروریست گفته است که خود را آماده کنند، اقدام به ارسال خودروهای نظامی و مهمات کرده و برای حمله بیشتر و ایجاد روحیه حمله با تروریست ها جلساتی برگزار می کند. آنها برای عملیات زمینی آماده می شوند، اما زمان آن مشخص نیست. احتمال دارد این کار را به زودی انجام دهند زیرا بدان نیاز دارند. اما آنچه مهم است مبارزه ما در این باره است. ما از لحاظ نظامی و مردمی آمادگی داریم. همچنین با ادامه مبارزه و کار، این حملات و نقشه های دشمن را در همه جنبه های سیاسی و دیپلماتیک خنثی خواهیم کرد.

نوروز احمد، عضو فرماندهی کل نیروهای سوریە دمکراتیک ، پیشرفت در عملیات سوگند که در 31 ژوئیه 2022 علیه عوامل دولت ترک در منطقه و هدف این شبکه مزدوران از اقداماتشان، را در گفتگو با خبرگزاری فرات مورد بحث و بررسی قرار داد. 

خبرگزاری فرات: دولت ترکیه که بدون وقفه به حملات خود به شمال و شرق سوریه ادامه می دهد، اغلب با عبارت عوامل ما در میدان شروع به صحبت می کند. آیا استفاده از این اصطلاحات هدف دیگری دارد؟

نوروز احمد: این واقعیتی است که دولت ترکیه این اصطلاح را زیاد به کار می برد. این هم جزئی از جنگ ویژه او علیه خلق است. از این رو با ایجاد فضای ترس و بی اعتمادی در میان مردم سعی می کند نشان دهد که هر آنچه را که بخواهد می تواند انجام دهد.اما در حملات اخیر دیدیم که او کاری را که می خواهد نمی تواند انجام دهد. این یک واقعیت را آشکار می کند، بگذارید همه این را به خوبی بدانند، این بخشی از جنگ ویژه ای است که می خواهد انجام دهد. دیگر اینکه او از روش های مختلف ارعاب استفاده می کند. او در بسیاری از موارد از آنها استفاده می کند، مانند تامین مالی، و غیره. افرادی که به ترکیه فرار کردند را یک بار دیگر به کار می گیرد و آنان را به منطقه برمی گرداند.  سیاست پلیدی علیه مردم منطقه در حال انجام است. به همین دلیل این حوادث، شهادت ها و ترورها توسط عوامل مستقر در منطقه انجام می شود. هدف آنها شکستن اراده ملت است. به ویژه هدف آنها این است که نه تنها در عرصه نظامی، بلکه افرادی را که در همه عرصه ها پیشرو هستند، و با هدف قرار دادن میهن پرستان معروف، خنثی و بدون اثر کند و با هدف گرفتن میهن دوستان برجستە، ملت را ترسانده و آنها را از مدیریت و نیروهای نظامی ما بیگانه کنند و یا می خواهند آنها را از ترس مجبور به فرار از منطقه کنند.

 به ویژه در حملات اخیر، زیرساخت ها و مناطق خدماتی که در آن نیازهای مردم برآورده می شود، هدف قرار گرفتند. این بخشی از همان برنامه است. این بخشی از عملیات است. بسیاری از مردم می پرسند که آیا دولت ترکیه حمله خواهد کرد؟ چه زمانی حمله خواهد کرد؟  پاسخ این است که دولت ترکیه همیشه در حال حمله است. هدف آن خنثی کردن رهبران با هدف قرار دادن آنها و آسان کردن انجام عملیات زمینی با کوچاندن مردم منطقه است. اینها بخشی از این برنامه هاست.

خبرگزاری فرات: عملیات سوگند که نیروهای سوریە دمکراتیک در 31 ژوئیه علیه تروریست های دولت ترکیه آغاز کردند، در چه سطحی است؟

نوروز احمد: بر اساس اطلاعات به دست آمده در بررسی حوادث، علیه این وضعیت که پاهایش را به شکل اختاپوس در آورده بود، درخواست آغاز و پیگیری عملیاتی گستردە شدیم. تمامی واحدهای نیروهای امنیتی ما در این عملیات شرکت داشتند. این موضوع در افشای این رویدادها بسیار مهم بود. تا زمانی که دشمن به این سیاست ادامه دهد، قطعا این تلاش ها ادامه خواهد داشت. یکی از ارکان مهم این امر نیز همکاری و احساس مسئولیت مردم است. این مردم، مردمی نیستند که در بازی دشمن دشمن شرکت کنند. با کمک مردمی که دشمن در صدد ارتباط با آنهاست، این سیاست کثیف را به باد خواهیم داد. بخش مهمی از اتفاقاتی که روی داد آشکار شد. بسیاری از رویدادها روشن شدند. نتایج آنها با خانواده ها در میان گذاشته شد. این برای مردم ما هم مهم بود. با این حال همانطور که گفتیم این امر بدین طریق ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. این تنها مربوط به یک پروسه نیست. این کار ما با جنگ ادامه خواهد داشت. مبارزه ما با عوامل میت و کسانی که می خواهند در منطقه دست به اقدامات پلید بزنند به همان میزان ادامه خواهد داشت. این نقشه خنثی شد.

خبرگزاری فرات: آیا از زمان حملات سنگین به منطقه که از شب 19 تا 30 نوامبر شروع شد، وضعیت جدیدی به وجود آمده؟

نوروز احمد:  دشمن وقتی دید در حال تضعیف است، حملاتی را که در 19-20 نوامبر آغاز کرده بود، گسترش داد. پیش از هر چیز، اردوغان و حکومت AKP-MHP می خواستند با ادعای اهداف نظامی و عده ای از افراد پ.ک.ک اینجا هستند، واقعیت بمباران بیمارستان ها، مدارس، ایستگاه های آب، برق و نفت را پنهان کنند. با این وجود آنها به نیروهای امنیتی که در زندان ها و کمپ هوله هستند حمله کردند. این نشان دهنده درماندگی دشمن است، همه روش هایی که تاکنون استفاده کرده اند همگی بیهوده بوده و به نتایجی که می خواستند نرسیدند. انتظار داشتند که موضع مردم و نیروهای نظامی ما را تضعیف کنند. اما دیدند که مردم و نیروهای نظامی بیشتر دور هم گرد آمدند. مردم ما در این جریان بیش از پیش از نیروهای دفاعی حمایت کردند، از خاک خود دفاع کردند، پیام لازم را هم در کلام و هم در عمل به دشمن داد. دفاع از انقلاب و خاک خود خیلی مهم بود. اردوغان درباره این روند اخیر چه میگوید؟ قبلا قبول نمیکرد، میگفت هدفهای نظامی، اما حالا به وضوح میگوید همه جا برای ما هدف است. این را به صراحت گفت. گفت به میادین نفتی و غیره حمله خواهد کرد و این کار را هم کرد. حقیقت این است که او ناچار به گفتن آن شد و این درماندگی است. برنامه ای که در سر داشت را نتوانست با موفقیت به انجام برساند. خب، تحت فشار قرار گرفتە است چرا که برای افکار عمومی نیاز به برنده شدن دارد. دوم اینکه از سکوت قدرت های بین المللی سود می برد. او به صراحت گفت که به همه جا حمله می کنم، اما هیچکس مقابل اردوغان موضع نگرفت. کسی چیزی نگفت. هیچ کس نپرسید که چرا این کار را انجام می دهد. اردوغان از اینها استفاده می کند و تهدید می کند. اردوغان به نیروهای مذکور می گوید اگر شما این کار را نکنید، من انجام خواهم داد. اما حالا دیگر خودش به آخرین عملش اعتراف کرد.

خبرگزاری فرات: با این حال، هیچگونە موضعگیریی در مقابل این مسئله وجود ندارد. هیچ کس نمی گوید، چگونه می توان بیمارستان ها، مدارس، ایستگاه های آب و برق، در مناطق زندگی مردم را بمباران کنی؟

نوروز احمد: این تهدید تنها علیه کوردها یا فقط یک منطقه نیست، بلکه علیه همه اتنیک ها و کل منطقه است. هیچ کس نمی گوید آنچه اینجا انجام می شود یک فاجعه انسانی است. بحران ناشی از آن کل جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  همه را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از آنجایی که موضعی علیه این امر نشان داده نمی شود، اردوغان جسارت عمل و همچنین صحبت کردن را پیدا می کند.  حمله زمینی همه جانبه ای آغاز نشده است، اما همیشه تدارکات برای حمله به سرزمین های ما وجود دارد. با حملات هوایی سعی کردند از طریق گروه های کوچک وارد برخی از مناطق ما شوند.  آنها می خواستند چند روستا را تصرف کنند. این حملات شکست خورد. آیا جاسوس هایی که دستگیر شده اند به نقشه و حمله زمینی احتمالی اعتراف کردند؟ اطلاعات کنونی و افرادی که ما دستگیر کرده ایم نشان می دهد که اردوغان به تروریست ها گفته است که آنها برای عملیات آماده هستند. فرماندهان ارتش نیز همیشه می گویند که آماده حمله هستیم. به این تروریست ها گفته اند آماده باشید، ماشین نظامی و مهمات ارسال کرده اند. برای تشویق آنها جلساتی برگزار می کنند. برای حملات جدید به منطقه ما سعی می کنند روحیه حمله را به تروریست ها تزریق کنند. اردوغان اکنون تحت فشار است. به انتخابات نزدیک می شود و می خواهد نتایج خوبی به دست آورد. به همین دلیل است که این نیروها را مستقر کرده است.  مواردی وجود دارد که آنها بر سرشان به توافق نرسیده اند، الان در مورد آنها صحبت می کنند. برنامه دارند که با حمله یا اشغال در چارچوب میثاق ملی در سوریه و برخی مناطق مختلف حکومت کنند. بدون شک آنها به طرق مختلف این کار را انجام می دهند و تلاش آنها برای شروع یک حمله زمینی ادامه دارد.

مشخص نیست چه زمانی این اتفاق می افتد، باید در مدت زمان کوتاهی آن را انجام دهند، زیرا به آن نیاز دارند. با این حال، مسئله مهم اینجا مبارزه ماست. ما از لحاظ نظامی آمادگی داریم. از لحاظ مردمی نیز آمادگی داریم. در عین حال از نظر سیاسی و دیپلماتیک نیز باید مبارزه و کار را افزایش داده و این حملات و نقشه ها را شکست دهیم. اردوغان می خواهد این حمله را همچون یک پیروزی نشان دهد و سپس وارد انتخابات شود. بهتر است مواظب باشد، زیرا این حمله مانند موارد قبلی نخواهد بود. برعکس، این بار موجب پایان اردوغان خواهد شد. تدارکات ما در همین چارچوب است. با این باور حملات را شکست خواهیم داد. پیروزی از آن ملت ماست.