نوروز احمد خطاب به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش: با پیام تسلیت نمی‌توان ترکیه را متوقف کرد

فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کرد: پیام‌ همدردی ائتلاف بین‌المللی مبارزه برای پایان حملات هوایی ترکیه کافی نیست.

یک عضو فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیك به ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد پیام‌ همدردی آن درباره شهادت فرماندهان ی‌.پ‌.ژ که از شرکای جنگ با داعش بودند کفایت نمی‌کند و نمی‌تواند که جلوی حملات پهبادی ترکیه را بگیرد. نوروز احمد خواستار واکنش جدی ائتلافی شد که بیش از پنجاه کشور عضو آن هستند. او همچنین به آنکارا گوشزد کرد: "ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم."

عضو فرماندهی ق.س.د در گفتگوی با خبرگزاری هاوار به واقعه شهادت سه همرزمشان در حمله هوایی جمعه گذشته ترکیه اشاره کرد و گفت آنها از فرماندهان جنگ با داعش بودند که با همکاری ائتلاف بین‌المللی انجام می‌شوند.

نوروز احمد هدف ترکیه از حملات پهبادی را علاوه بر گرفتن انتقام شکست داعش، همچنین تحمیل کوچ اجباری و تضعیف نیروهای نظامی منطقه عنوان کرد ولی خاطرنشان ساخت که این اقدامات نتایجی معکوس داشته و تجربه نشان می‌دهد مردم مناطق مورد هجوم قوی‌تر شدند و بیش از گذشته از پیشگامان و خاک خود پاسداری کردند.

همزمانی بمباران خودروی حامل ژیان تولهلدان، روژ خابور و بارین کوبانی با دهمین سالگرد انقلاب روژاوا را نوروز احمد نشانه تحمل‌ناپذیری ترکیه در برابر انقلاب زنان عنوان کرد و گفت ترکیه از پیشرفت چشمگیر زنان روژاوا در حوزه دفاعی و سایر زمینه‌ها الگویی برای جهان شدند هراسان است.

عضو فرماندهی ق.س.د تصریح کرد ترکیه می‌خواهد این پیام را بدهد که "شما نباید برای آزادی مقاومت کنید و می‌باید منصرف شوید"، ولی ما عقب‌نشینی نخواهیم کرد. پاسخ ما، تقویت انقلاب است و بخصوص ی.‌پ.‌ژ در این هدف پافشاری می‌کند.

نوروز احمد پیامی که ائتلاف بین‌المللی برای ابراز تألم از شهادت سه فرمانده زن صادر کرد را ناکافی دانست و گفت: "ائتلاف متشکل از قریب پنجاه کشور است که باورمند به مخاطره داعش و لزوم مبارزه با آن هستند. حمله به زندان حسکه خطر جدی بازگشت داعش را به جهان نشان داد. در چنین شرایطی که ما برای تقویت دفاع از مناطقمان تلاش می‌کنیم، ترکیه حمله می‌کند. بنابراین نیاز به یک واکنش جدی به حملات ترکیه وجود دارد و پیام‌های همدردی و ابراز همبستگی در مبارزه مشترک نمی‌تواند کارساز باشد."

عضو فرماندهی ق.س.د با تصریح آنکه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش برای دفاع از جهان به آن منطقه رفته است گفت: "حفاظت از مردم منطقه و نیروهایی که این مبارزه را پیش می‌برند نیز جزو وظایف ائتلاف است. حمله ترکیه به نیروهای نظامی و مناطق مسکونی، موجودیت ما و مردم ما را تهدید می‌کند."

نوروز احمد در عین حال استراتژی ترکیه را روشی کثیف و خطرساز برای کل جهان خواند و به مورد قتل‌عام غیرنظامیان عراقی در زاخو جلب توجه کرد.

او گفت ما بیش از پیش آماده‌ایم که حملات و نقشه‌های ترکیه را برهم بزنیم. آرزوی رفقای شهید ما بود که مناطق اشغالی آزاد شوند و ما وعدەی خود برای عملی‌سازی آرمان آنان را تکرار می‌کنیم.