نیروهای مدافع خلق: یک بالگرد آتاک سرنگون شد، ١٠ متجاوز مجازات شدند

در آستانه رویداد تاریخی ١۵ آگوست عملیات‌ نیروهای گریلا افزایش می‌یابند. در عملیات گریلاهای آزادی ١٠ نظامی اشغالگر ترک به هلاکت رسیدند، یک بالگرد آتاک ساقط شده و یک خودرو زرهی منهدم گردید.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از عملیات گریلاهای آزادی منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"گریلاهای آزادی کوردستان در پیشواز از عید رستاخیز ١۵ آگوست ضربات مهلکی را بر اشغالگران وارد کردند. در عملیات‌های گریلاهای آزادی یک فروند بالگرد آتاک ساقط گردیده و یک خودرو زرهی منهدم شد. در این عملیات‌ها ١٠ متجاوز مجازات شده و ٣ متجاوز دیگر زخمی گردیدند. به یک بیل مکانیکی، یک بالگرد سکورسکی و یک پهباد صدمه وارد گردید.

ارتش اشغالگر ترک در مقابل عملیات‌هایی که با پیشاهنگی تیم‌های سیار ما به انجام رسیدند به جنایت جنگی دست زدند. ارتش ترک ۴٢ بار مناطق حفاظتی میدیا را با سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای تاکتیکی بمباران کرد، ١٢ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ١۵ بار توسط بالگردهای تهاجمی منطقه را بمباران کرده و ده‌ها بار با توپ، کاتیوشا و خمپاره و تانک این مناطق را هدف حمله قرار داده است.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز ٢ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شهیدان خابور شهید ساواش مرعش گریلاهای 'یژا ستار' در عملیاتی یک خودرو زرهی ارتش ترک را حین عبور از تپه میمون بسوی تپه سینک شرنخ هدف قرار دادند. در این عملیات خودرو مذکور منهدم شده و ٨ سرنشین آن از پای درآمدند، ٣ اشغالگر دیگر زخمی شدند.

ه.پ.گ با اشاره به اطلاعیه روز گذشته خود در مورد حملات بالگردهای تهاجمی به منطقه مقاومت تپه‌ اف‌ام و عملیات نیروهای یژا ستار علیه بالگرد دشمن می‌افزاید که تیم‌های گریلا اطمینان حاصل کرده‌اند که هلی‌کوپتر تهاجمی آتاک پس از صدمه جدی سرنگون شده است.

همچنین در این روز تیم‌های سیار یژا ستار با سلاح سنگین پایگاه کانی‌ماسی ارتش غاصب ترک در باشور کوردستان را هدف حمله قرار دادند.

روز ۴ آگوست ٢ اشغالگر در تپه جودی و تپه اف‌ام از سوی تک‌تیراندازان گریلا به هلاکت رسیدند.

۴ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین یک بیل‌ مکانیکی دشمن که درصدد تخریب تونل‌های جنگ منطقه ورخله بود از سوی تیم‌های سیار گریلا هدف قرار گرفته و به صدمه جدی وارد شد. همچنین یک پهباد تهاجمی در این منطقه هدف قرار داده شد.

در همین روز در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ نیروهای گریلا با سلاح سنگین اشغالگران در منطقه چمچو را هدف قرار دادند.

ه.پ.گ در ادامه گزارش می‌گوید، ارتش اشغالگر ترک که در مقابل مقاومت تاریخی گریلا با هزیمت روبرو شده است به جنایت جنگ دست زده و ۴٢ بار (٣ بار تپه جودی، ٣٠ بار منطقه مقاومت ورخله، ۶ بار منطقه مقاومت شکفتا بریندارا و ٣ بار منطقه مقاومت چمچو) را با سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای تاکتیکی بمباران کرد. ارتش ترک همچنین ١٢ بار مناطق تپه آمیدی و سیدا را توسط هواپیماهای جنگنده و ١۵ بار مناطق مقاومت تپه جودی، تپه اف‌ام و کوروژارو را توسط بالگردهای تهاجمی بمباران کرده است و ده‌ها بار با توپ، کاتیوشا و خمپاره و تانک مناطق مقاومت تپه اف‌ام و شکفتا بریندارا را هدف حمله قرار داده است.