نیروهای سوریه دمکراتیک: تجاوزات ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه تشدید شده‌اند

ارتش ترکیه و مزدوران همپیمانش به تجاوزات خود علیه شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهند و روستاها و شهرها را با آتش توپخانه، تانک و پهپاد هدف قرار می‌دهند، نیروهای ق.س.د حملات ارتش ترک و مزدورانش را خنثی می‌کنند.

مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دمکراتیک نتیجه حملات اشغالگران ترکیه در نیمه اول ژوئن را اعلام کرد.

نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کردند که اشغالگران ترک و مزدورانش به تجاوزات خود علیه شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهند و روستاها و شهرها را با توپخانه، تانک و پهپادهای تهاجمی هدف قرار می‌دهند. ق.س.د تلاش‌های نافرجام برای نفوذ به پست‌های خط مقدم نیروهای دمکراتیک سوریه را خنثی کرده است. بیشتر این مناطق غیرنظامی تحت پوشش قراردادهای آتش بس است که توسط رژیم اشغالگر ترک، ایالات متحده آمریکا و روسیه در اکتبر ۲۰۱۹ امضا شد.

نیروهای سوریه دمکراتیک موارد نقض آتش‌بس در نیمه اول ژوئن را مستند کرده است:

۱- پهپادهای رژیم اشغالگر ترکیه ۳۵ بار حریم هوایی شمال و شرق سوریه را نقض کردند و یک ساختمان غیرنظامی در قامشلو را هدف قرار دادند.

۲- اشغالگران ترکیه مناطق مسکونی را با ۹۸۲ گلوله توپ با استفاده از توپخانه سنگین، اوبوس و بمب‌های ممنوعه بین‌المللی خوشه‌ای بمباران کردند.

۳- ده ها روستا در تل تمر مانند (زرگان، روستاهای آشوری تل شانان و تل جمعه، تل طویل) را با توپ و موشک هدف قرار داد و کلیسای مرسوه الحکیم را هدف قرار داد.

۴- روستای ام الکیف با ۱۵۰ گلوله توپ سنگین هدف قرار گرفت.

۵- در روستای قصیر دیپ مزارع به آتش کشیده شد که امنیت غذایی منطقه را به خطر انداخت.

۶- عین عیسی و حومه شرقی و غربی آن با ۳۲۴ گلوله توپ، موشک، راکت‌های هدایت شونده و خمپاره بمباران شد. علاوه بر حملات تبهکاران تک تیرانداز علیه غیرنظامیان در مرکز شهر، با ایجاد رعب و وحشت آنها را مجبور به آوارگی می‌کند. همچنین خودروهای غیرنظامیان را در جاده بین‌المللی (4M) هدف قرار دادند.

۷- حومه شمال غربی منبج با ۳۶۵ گلوله هدف قرار گرفت و زیرساخت هایی مانند دکل‌های ارتباطی، عبادتگاه‌ها و منازل غیرنظامیان را هدف قرار داد.

۸- مناطق شهبا (حومه شمالی حلب) و مناطق شیره/شران و شیراوه (حومه جنوبی عفرین) با ۱۴۱ گلوله توپ و موشک هدف قرار گرفتند. هدف قرار دادن مستقیم یک مرکز پزشکی در شهر تل رفعت با یک پهپاد انتحاری. بمباران خانه‌های غیرنظامیان که منجر به تلفات غیرنظامیان و وارد شدن خسارات مادی به اموال آنها شد (یک چوپان و دام‌هایش در روستای تناب در بخش شیراوه هدف قرار گرفتند).

۹- پروژه‌های شهرک‌سازی در چندین منطقه از عفرین اشغالی برای اسکان مزدوران و خانواده‌های آنها ادامه دارد، مانند شهرک ساخته شده در غرب منطقه شیعه/شیخ الحدید که توسط انجمن قطری "شام" وابسته به تروریست‌های اخوان المسلمین تامین می‌شود.

در پایان بیانیه نیروهای ق.س.د آمده است: "این تجاوزات و اقدامات تروریستی (بمباران مناطق پرجمعیت، غارت، سرقت، آدم ربایی و سرقت آثار باستانی) توسط اشغالگران ترک با هدف وادار کردن ساکنان اصلی به آواره شدن برای دست‌یابی به پروژه تغییر دمگرافیک است. از آنجایی که سیاست ترک‌سازی در مناطق اشغالی لحظه‌ای متوقف نشده است، پرچم‌ها و سمبل‌های رژیم ترک را بر فراز موسسات و ساختمان‌های رسمی مناطق اشغالی به اهتزاز درآورده و نام شهرها، روستاها و میادین عمومی را با نام‌های ترکی جایگزین کرد. در میان سکوت مشکوک بازیگران بین‌المللی در بحران سوریه، سازمان‌های بشردوستانه و سازمان ملل، فجیع‌ترین تخلفات رخ داده و همچنان در عفرین وجود دارد."