پدر شهید محمد دده در صفوف ی.پ.گ به شهادت رسید

یگانهای مدافع خلق (ی.پ.گ) اعلام کرد یکی از رزمندگان‌شان به نام محمد دده که پدر شهید است بر اثر بیماری به کاروان شهدا پیوست.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع خلق در بیانیه‌ای نوشت: رفیق ما محمد دده که در منطقه حلب به وظایف خود عمل می‌کرد مدتی بود که با سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد. وی زیر نظر پزشکان معالجه می‌شد اما با تشدید روزافزون بیماری‌اش در 9 اسفند به کاروان شهدا پیوست.

از 7 تا 70 سال در روژآوای کوردستان، از شهر به شهر، از روستا به روستا، افراد کمی هستند که تحت تأثیر افکار و فلسفه رهبر اوجالان قرار نگرفته باشند و بر اساس آن نزیسته باشند. رفیق ما محمد که در روستای قیتمه از توابع شهرستان شرا وابسته به عفرین به دنیا آمد، از میهن‌دوستان ما است که خود را بر اساس ایدئولوژی آزادی رهبر آپو سازماندهی کرده است. با شروع انقلاب روژآوا، او نقش فعال‌تری در سازماندهی جامعه ایفا کرد. یک فرزند پسر از اعضای خانواده نیز به صفوف یگانهای مدافع خلق پیوست و با شرکت در عملیات آزادسازی شهبا در سال 2016 به شهادت رسید. پافشاری رفیق ما محمد در تصمیم خود برای مبارزه پس از شهادت فرزندش بیشتر شد. او با سکوت نکردن در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه به عفرین به وظیفه میهن‌دوستی خود عمل کرد. بنابراین تصمیم گرفت در سال 2019 رزمنده خلقش شود و برای انتقام شهدا و افزایش سطح مبارزاتی‌اش به نیروهای ما پیوست. او تا آخرین لحظه همیشه با امید بازگشت به عفرین زندگی کرد و بر همین اساس مشارکت نمود.

ما به عنوان همرزمان شهید محمد، بار دیگر قول خود به همه شهدا را تکرار می‌کنیم که به مبارزه خود برای وطنی آزاد و ماندگار ادامه می‌دهیم که در آن همه آرزوها و اهداف و مقاصد آنها محقق شود.

به تمامی خانواده‌های میهن‌دوست به ویژه خانواده شهدا تسلیت عرض می‌نماییم.

هویت این شهید به شرح زیر است:

نام و نام خانوادگی: محمد دده

نام مادر: خانم

نام پدر: نوری

محل و تاریخ شهادت: حلب / 9 مارس 2023