پناهندگان عفرین: حمله به مخمور جنایت علیه بشریت است

آوارگان عفرین حمایت خود را از مبارزه و مقاومت اردوگاه مخمور در برابر تلاش‌های ارتش عراق برای محاصره اردوگاه اعلام می‌کنند. تاکید کردند که حمله به این اردوگاه جنایت علیه بشریت و نقض قوانین بین‌المللی است.

امروز، کوردیناسیون  اردوگاه‌های کانتون‌های عفرین و شهبا با صدور بیانیه‌ای تلاش‌های ارتش عراق و پ.د.ک برای محاصره اردوگاه پناهندگان را محکوم کرد.

ده‌ها تن از آوارگان عفرین، اعضای نهادهای جامعه مدنی و احزاب سیاسی در میدان اصلی اردوگاه سردم در شهرک احداث در کانتون شهبا تجمع کردند.

عضو کوردیناسیون اردوگاه‌ها، خلوصی بسو، بیانیه‌ای را به زبان عربی قرائت کرد. وی با اشاره به تلاش‌های ارتش عراق برای محاصره‌ی اردوگاه مخمور گفت: “رژیم‌های ملی‌گرا به نمایندگی از هردو دولت‌ ترکیه و عراق به سیاست انکار، نابودی و شکستن اراده کورد، ادامه می‌دهند و آخرین تلاش حمله به اردوگاه مخمور است”.

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است که ارتش عراق با حمله به اردوگاه با ده‌ها خودروی زرهی و تجهیزات نظامی به تلاش برای شکستن اراده‌ی پناهندگان ادامه می‌دهد. این کمپ ده‌ها هزار پناهجو را در خود جای داده است که به زور از سرزمین خود در باکور کوردستان بیرون رانده شده‌اند. هدف این عمل این است که اردوگاه را احاطه کرده و پناهندگان را از حقوق اولیه انسانی خود محروم کنند، در حالی که اکثریت پناهندگان را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌دهند.

این بیانیه اشاره می‌کند: “این تلاش‌ها با کمک پ.د.ک ادامه دارد. پ.د.ک می‌خواهد قدرت قبیله و خانواده‌ای را به بهای آینده خلق کورد حفظ نماید”.

تاکید کرد: "اردوگاه مخمور تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است. هرگونه حمله به این اردوگاه جنایت علیه بشریت و نقض قوانین بین‌المللی است."

آوارگان عفرین تلاش‌های ارتش عراق با همکاری پ.د.ک برای محاصره اردوگاه مخمور و محروم کردن پناهندگان از حقوق اولیه انسانی خود را محکوم می‌کنند.