خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

پیکر فرهاد شبلی و همراهنش به روژاوا بازگردانده شد

پیکر فرهاد شبلی و یارانش که توسط ترکیه در اقلیم کوردستان ترور شدند به روژاوا بازگردانده شد. بدران چیاکورد معاون خودمدیریتی شمال و شرق سوریه از هولیر و بغداد خواسته است از خود واکنش نشان دهند.

پیکر فرهاد شبلی، معاون روسای مشترک خودمدیریتی شمال و شرق سوریه و سه همراهش که در حمله هوایی سه روز پیش ترکیه به یک خودروی سواری در منطقه کلار اقلیم کوردستان جان خود را از دست دادند عصر دیروز به روژاوا منتقل شد. او برای درمان بیماری‌اش راهی بیمارستانی در سلیمانیه بود.

اهالی درک در روژاوا تابوت جانباختگان را بر روی دستان خود حمل کردند. یوسف حاجی از اعضای خانواده فرهاد شبلی طی سخنانی در جمع حاضرین گفت: فرهاد عاشق آزادی بود، برای وطنش کوشید و با شهادتش به تاریخ خلق کورد پیوست.

پیکر جانباختگان به بیمارستان شهر درک منتقل شد و انتظار می‌رود طی مراسمی عمومی به خاک سپرده شوند.

بدران چیاکورد یک معاون خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در گفتگویی با خبرگزاری هاوار حمله به فرهاد و یارانش را اقدامی بزدلانه خواند و گفت این حمله، سند شکست جانیانی بود که می‌دانند افرادی نظیر فرهاد شبلی به رژیم فاشیستی آنها پایان خواهند داد.

او خواستار انجام تحقیقات مستقل از سوی دولت اقلیم درباره این واقعه شد و از تداوم اقدامات تروریستی ترکیه در خاک جنوب کوردستان ابراز نگرانی کرد.

بدران چیاکورد با اشاره به فاصله دویست کیلومتری کلار تا ترکیه، از اینکه حکومت اشغالگر ترکیه جلوی چشم دولت اقلیم و سران و احزاب آن به مقامات و شخصیت‌های میهندوست کورد حمله می‌کند ابراز تأسف کرد. او در عین حال سکوت و بی‌عملی دولت عراق در برابر تجاوزات ترکیه را مورد انتقاد قرار داد.