ق.س.د بیلان جنایات دولت ترکیه در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد

مرکز اطلاع رسانی و نشر ق.س.د آمار جنایات دولت ترکیه در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده و گفت؛"موضع گیری افکار عمومی سبب شده است تا دولت ترکیه به تجاوزات خود ادامه دهد."

ق.س.د در رابطه با جنایات دولت اشغالگر ترکیه در شمال و شرق سوریه طی سال ۲۰۲۱ بیانیه‌ای منتشر کرده و آماری برای افکار عمومی اعلام نمود.

بیانیه ق.س.د به شرح زیر می‌باشد:

از سال ۲۰۱۱ تاکنون جنايات و حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش متوقف نشده است. به ویژه در شمال و شرق سوریه که از دست تبهکاران داعش و النصره نجات یافته است، دولت ترکیه و تبهکارانش جنایات وحشیانه‌ای انجام داده‌اند. موضع‌گیری بین‌المللی و منافع سیاسی کشورهای منطقه و بین‌المللی و همچنین دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی دولت‌های اشغالگر سبب شده است که این جنایات انجام یابند و ادامه پیدا کنند.

پاکسازی دسته جمعی

علیرغم آنکه بر اساس توافق‌های بین‌المللی تغییر دمگرافی و اسکان یک خلق به جای خلقی دیگر، وارد کردن فشار علیه شهروندان غیر نظامی و کشتار و ناچار نمودن شهروندان به کوچ و دشواری شرایط امنیتی و زندگی را به عنوان قتل‌عام دسته جمعی معرفی می‌کند، اما در مناطق اشغال شده مانند عفرین، سریکانی و گری سپی این تجاوزات به شیوه سیستماتیک انجام می‌گیرد و این مسئله ذهنیت ستیزه‌جویانه دولت اشغالگر ترکیه را نشان می‌دهد. علیرغم همه این‌ها جهان و سازمان‌های حقوق بشری سکوت کرده‌اند به همین دلیل دولت اشغالگر ترکیه وحشیگری خود را افزایش داده و قتل‌عام‌های بسیاری را انجام می‌دهد.

در سال ۲۰۲۱ سطح جنایات افزایش یافت

در سال ۲۰۲۱ جنایت دولت اشغالگر ترکیه علیه مناطق اشغال شده و شمال و شرق سوریه افزایش یافت. دولت ترکیه به طور مداوم به حملات هوایی و زمینی و اشغالگری‌ و گسترش شبکه جاسوسی در میان ساکنین ادامه داده و سعی کرد مردم را مجبور به  مهاجرت نماید. اسناد و مدارک مادی و معنوی این جنایات که دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش مرتکب آن شده‌اند، نقض قوانین بین‌المللی را اثبات کرده و حتی وارد سطح جنایت جنگی شده است. انجام تحقیقات بین‌المللی بی‌طرفانه مانع از آن می‌شود که دولت ترکیه این مدارک را پنهان کند، به ویژه جنایاتی که آشکارا انجام داده است.

جنگ‌ افروزی

در سال ۲۰۲۱ دولت اشغالگر ترکیه برای جنگ افروزی و تحریک نیروهای ما برای شرکت نمودن در جنگ تلاش کرده است. دستگاه‌های اطلاعاتی آنها حقایق را معکوس کرده و چندین حمله نظامی اخلالگرانه را انجام دادند. نیروهای ما را متهم کرده‌اند که گویا حملاتی علیه شهروندان غیر نظامی انجام داده‌اند. دولت اشغالگر ترکیه با هدف تخلیه نمودن منطقه برای تروریست‌ها و باقی مانده‌های داعش و القاعده، این کارها را انجام می‌دهد. اکنون وجود داعش و گروه‌های تبهکار در مناطق اشغال شده برای همگان اثبات شده است.

جنایت جنگی علیه بشریت

جنایات دولت ترکیه علیه منطقه با انجام حملات هوایی و زمینی یا به وسیله هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی و بمباران قبرستان‌ها و مناطق مذهبی و مدارس و تاسیسات خدماتی و ربودن و پنهان نمودن و فشار بر خانواده‌ها برای مجبور نمودن آنها به سکوت و ایجاد فرصت برای تروریست‌ها و تبهکاران داعش، کار اصلی دولت ترکیه در سال ۲۰۲۱ بوده است.

آمار جنایات

آمار حملات دولت اشغالگر ترکیه و نتایج آن به مناطق شمال و شرق سوریه از دیرک تا عفرین و مناطق شهبا به شرح زیر می‌باشد:

۴۷ حمله زمینی و تلاش اشغالگرانه

۱۳۰۰ حمله با سلاح سنگین با تانک و توپ؛ در نتیجه ۷ هزار توپ و گلوله تانک شلیک شده است.

۸۹ حمله با پهباد

 ۵۸ روستا و سه شهرک زرگان، عین عیسی و تل رفعت، بسیاری از مناطق اطراف قامشلو، کوبانی، تل تمر و چل اغا بمباران شدند.

۵۲ حادثه تیراندازی به وسیله تک تیراندازها و ممانعت از رفتن مردم به مزارع خود.

۸۹ شهروند غیرنظامی شهید شدند

در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در یک حمله اشغالگران و گروه‌های تروریستی وابسته به دولت ترکیه یک شهروند با نام عبدالمجید الوادی ۳۵ ساله اهل روستای دبس در شمال غرب عین عیسی را با شکنجه شهید کردند.

در نتیجه این حملات ۱۳۴ شهروند غیرنظامی مجروح شدند.

بیشتر از ۷۰۰ شهروند غیرنظامی در عفرین، گری سپی و سرکانی ربوده شدند.

 ۲۲ مکان تاریخی تخریب شدند

نیروهای اشغالگر ترکیه کرامت شهروندان را شکسته و آنها را تحقیر کردند. در عفرین قبرستان شهدای غیرنظامی و نظامیان تخریب شده و پیکر شهدا به محل دیگری منتقل شد.

مدتی پیش نیز قبرستان‌های روستاهای متینا، قاقزلی، آوستا خابور در مسیر روستای کفر شیل تخریب شده و به بازار خرید و فروش دام تبدیل شد.

همچنین قبرستان شهدای آشوری در روستای تل شنال و قبرستان روستای تل جمعه در تل تمر توپ باران شدند. تبهکاران فیلق الرحمان قبرستان شهدای سریکانی را تخریب کرده و به مقر نظامی تبدیل کردند. گروه‌های تروریستی وابسته به دولت ترکیه در جستجو به دنبال آثار باستانی قبرستانهای گریسپی را تخریب نمودند. همچنین اشغالگران به طور مستقیم مسجد شهرک زرگان را به صورت عمدی تو‌پباران کرده و بخشی از آن را تخریب کردند. تعدادی از شهروندان در زمان فرار شهید شدند. همچنین مدارس روستای فاتسا در شرق عین عیسی و مدارس روستای گوزلی، دردارا، باب الخیر، ابوش، تل جمعه و تل کیف بمباران شدند. شهرداری روستای دردارا و شورای غیرنظامی و بیشتر از ۱۹ مرکز برق توپ‌باران شد.

همزمان قتل‌عام شهروندان غیر نظامی و به ویژه خانواده گلو انجام شد. اینها بخشی از جنایات و تهدیدهای دولت اشغالگر ترکیه برای برهم زدن امنیت منطقه می‌باشد. همچنین تلاش کرده‌اند با ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان اجازه ندهند در فعالیت‌ها برای بنیاد نهادن و حفظ جامعه شرکت نمایند.

علیه حملات تروریستان و اشغالگران دولت ترکیه، نیروهای‌مان از حق دفاع مشروع و حفظ شهروندان مدنی و منطقه استفاده کردند. در این چهارچوب نیروهای ما پاسخ حملات دولت ترکیه را دادند. ده‌ها تلاش تروریستی با شکست مواجه شد. در مقابل همه این حملات چه حملاتی که توسط ترکیه و یا چه حملاتی که توسط داعش و یا گروه‌های دیگر انجام می‌شود، ما تاکید می‌کنیم که به ارزش‌های ملی و اخلاقی در راه حفظ امنیت و آرامش شهروندان پایبند هستیم. همچنین تکرار می‌کنیم که به مبارزه برای آزاد کردن مناطق اشغال شده و اخراج اشغالگران ادامه خواهیم داد.

در مبارزات سال ۲۰۲۱ علیه حملات دولت ترکیه و هسته‌های مخفی داعش و تروریست‌ها ۱۴۸ مبارز و فرمانده ما شهید شدند

دولت اشغالگر ترکیه با تجاوزهایش در شمال و شرق سوریه فقط از لحاظ نظامی در تلاش برای به دست آوردن اهدافش نیست، بلکه می‌خواهد با فشار علیه شهروندان غیرنظامی، دموگرافی منطقه را تغییر داده و خاک سوریه را تجزیه کند. هیچ بهانه‌ای برای این جنایات وجود ندارد.

هیچ نیرو و طیفی در منطقه و در سطح بین‌الملل این حق را ندارد که بهانه قانونی و سیاسی برای اشغالگری دولت ترکیه که مناطق سوریه به ویژه گری سپی، سرکانی و عفرین را اشغال کرده است، بدهد. بر این اساس ما از طیف‌های بین‌المللی به ویژه کشورهای ضامن درخواست می‌نماییم که به وظیفه خود عمل کنند و جنایت‌های دولت ترکیه را متوقف کرده و علیه این کشور فشار ایجاد کنند تا از مناطق اشغال شده عقب‌نشینی کند و به کسانی که از منطقه آواره شده‌اند این ضمانت را بدهند که به خانه و کاشانه خود بازگردند. همچنین از سازمان‌های حقوق بشر می‌خواهیم تا کمیته‌ای مستقل تشکیل داده و در رابطه با جنایات دولت ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته به آنکارا تحقیق کرده و جنایتکاران را محاکمه نمایند.

همزمان به خلقمان و همه طیف‌های منطقه قول می‌دهیم و با آنها عهد می‌بندیم که در راستای دفاع از آنها فداکاری‌های خود را افزایش دهیم و اجازه ندهیم که نیروهای تروریست به اهداف اشغالگرانه خود در منطقه دست یابند. همچنین قول می‌دهیم که منطقه را از هسته‌های تروریستی وابسته به دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران حفظ کنیم.