ق.س.د در سال گذشته ۱۱۵ عملیات را علیه داعش انجام داده است

مرکز خبررسانی ق،س،د اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ حداقل ۱۱۵ عملیات علیه گروه تبه‌کار داعش صورت گرفته است. ق.س‌.د همچنین در مورد تلاش ترکیه برای احیای داعش هشدار داده و می‌گوید مبارزانش در یکسال گذشته چندین حمله داعش در مناطق شمال شرقی سوریه را خنثی کردند. 

مرکز خبررسانی ق.س.د بخصوص به عملیات علیه داعش در صحرای سوریه و نواحی نزدیک به مرزهای عراق اشاره کرده و می‌گوید وقتی که نیروهای آنها در نواحی شمال شرقی سوریه به دفاع در برابر هجوم ترکیه و گروههای تبه‌کار آن مشغول بودند، سرکردگان داعش و اعضای این گروه سعی در بهره برداری از شرایط امنیتی جدید و سازماندهی قوای خود در این اثنی کردند.

این گزارش اشاره می‌کند که نیروهای سوریه دمکراتیك در طول ۲۰۲۱ بارها جلوی اقدام به فرار اعضای داعش را گرفتند و اجازه ندادند طرح‌های عملیات تروریستی داعش در اردوگاه هول و نواحی دیگر عملی شوند. همچنین با همکاری نیروهای امنیت داخلی دهها عضو شبکه‌های مخفی داعش، دهها نفر دستگیر شدند.

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیك به تلاش فعال خودمدیریتی شـمال و شرق سوریه برای جلب همکاری سران عشایر و معتمدین بومی برای خشکاندن زمینه‌های فریب جوانان از سوی این گروه ضد بشری پرداخته و آن را اقدامی برای جلوگیری از تهدید زندگی مردم توسط داعش عنوان کرده است.

در این گزارش یادآوری شده که در عملیات "وادی العجیج" غارهای مورد استفاده شبکه‌های مخفی داعش در مرزهای سوریه و عراق که محل اختفای سلاح و مهمات بودند منهدم شدند.

همچنین در چهارم فوریه ۲۰۲۱ نیروهای ق.س.د طی یک عملیات زمینی در شهرک و روستاهای دشیشا موفق شدند قاتلین "ساعده حرماص" و "هند الخدر" دو نماینده مردم شهرک دشیشا را دستگیر کنند و به دستگاه‌های مربوطه دادگستری تحویل دهند. 

مرکز خبررسانی ق.س.د در رابطه با آمار و ارقام عملیاتی که مبارزان آن به تنهایی یا با همراهی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش انجام دادند نوشته که ۹۳ شبکه زیرزمینی داعش طی ۱۱۵ عملیات متلاشی شدند، ۸۰۲ تن از اعضا و هوداران داعش دستگیر و هشت عضو این گروه تروریستی کشته شدند.

این گزارش همچنین از خنثی سازی ده‌ها مورد برنامه داعش برای بمب‌گذاری و حملات انفجاری از جمله در زندان حسکه خبر داده و بر لزوم محاکمه زندانیان داعش در یک دادگاه بین‌المللی جنایی تأکید کرده است.

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیك در اطلاعیه سالانه خود به فراموشی هزینه‌های بازسازی مناطق خسارت دیده شمال و شرق سوریه که در جریان آزادسازی این مناطق از دست داعش ویران شدند جلب نظر کرده و نسبت به خطر تولید بدنه و فرماندهی داعش توسط دولت ترکیه در مناطق اشغالی شمال سوریه هشدار می‌دهد.