تشییع پیکر فرمانده‌های زن «ژیان»، «بارین» و «روژ» با شرکت ده‌ها هزار نفر

ده‌ها هزار نفر از مردم منطقه جزیر در مراسم تشییع پیکر سه فرمانده زن روژاوا شرکت کردند.

هزاران نفر از ساکنان جزیر در مراسم تشییع پیکر سه تن از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان و نیروهای سوریه دمکراتیک در مزار شهید دژوار شرکت کردند. مجلس خانواده شهدا از مبارزات گریلای شهید سما جودی تجلیل به عمل آورد.

٢٢ جولای(٣١ تیرماه) یک خودرو در جاده قامشلو-تربسپی در اقلیم جزیر هدف پهپادهای رژیم اشغالگر ترک قرار گرفت.

این حمله منجر به شهادت ژیان تولهلدان فرمانده یگان‌های مدافع زنان، فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک و همزمان فرمانده یگان‌های آنتی‌ترور (یات)، روژ خابور و بارین کوبانی فرماندهان یگان‌های آنتی‌ترور شد.

امروز ده‌ها هزار نفر از ساکنان جزیر در مراسم تشییع پیکر این سه شهید شرکت کردند.

شرکت کنندگان با برافراشتن بنرهایی با تصاویر شهدا و پرچم‌های یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان، شعارهایی در تجلیل از شهدا و ادای احترام به مقاومت آنان سر دادند.

این مراسم با یک دقیقه سکوت و همزمان با رژه شروان‌های یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) آغاز شد و پس از آن عدله مستو از اعضای مجلس خانواده شهدا سخنرانی کرد و گفت: "امروز با مقاومت شهدایمان به این مرحله از پیروزی رسیدیم."

عدله مستو خاطرنشان کرد، دشمنی فاشیست وجود دارد که دائماً در تلاش است تا به کوه‌های کوردستان و روژاوا حمله کند تا اراده ملت آزاد را تضعیف کند.

مستو تأیید کرد که شهدا با مقاومت و فداکاری این دشمن فاشیست را شکست داده‌ و برخودان را به ثمر رسانده‌اند. ما نیز باید راه آنها را ادامه دهیم.

سوزدار دیرک به نمایندگی از یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) در سخنانی از شهدای زن تجلیل به عمل آورد.

سوزدار دیرک خاطرنشان کرد: انسان اگر تنها یک روز زندگی شرافتمدانه زیسته باشد در سایه برخودان شهیدان بوده است. هر تعداد در این راه به شهادت رسیده باشند فدائیان این سرزمین هستند، زیرا خلق تحت هیچ شرایطی در مقابل دشمنان سر تسلیم خم نمی‌کنند و هیچ نیرویی نمی‌تواند اراده انها را تضعیف کند.

سوزدار دیرک خاطرنشان کرد: دولت اشغالگر ترکیه همه طیف‌های ساکن در منطقه را هدف حمله قرار می‌دهد و مقاومت امروز این خلق در نتیجه پایبندی به مقاومت قهرمانانی است که جان خود را برای آزادی بخشیده‌اند.

 سوزدار دیرک با تجدید پیمان با شهدا گفت که زنان از آرمان‌های شهیدان راه آزادی یک وجب عقب‌نشینی نخواهند کرد و تا آخرین قطره خون علیه رژیم متجاوز ترک ایستادگی می‌کنند و این سوگند شامل آزادسازی مناطق اشغالی می‌شود.

آسیه عبدالله، رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در سخنانی گفت که برای صیانت از آرمان‌های شهیدان، راه آنان را ادامه می‌دهیم.

آسیه عبدالله با اشاره به سپری شدن ١٠ سال از انقلاب ١٩ جولای گفت: خلق مقاومت کرد و در مقابل تمامی هجمه‌های دشمنان تسلیم نشد، امروز به یمن این مقاومت خلق‌های منطقه به زندگی آزاد و مسالمت‌آمیز دست یافته‌اند.

آسیه عبدالله در پایان سخنان خود جامعه جهانی را مسئول جنایات دولت اشغالگر ترکیه علیه مردم شمال و شرق سوریه دانست.

پس از پایان این سخنان، مجلس خانواده شهدا سوابق گریلای یژاستار «سما خلی» با کد سازمانی سما جودی که در جریان نبرد با رژیم اشغالگر ترک در ایالت وان باکور کوردستان به شهادت رسیده بود را اعلام کرد.

در ادامه روژدا احمد از اعضای مجلس خانواده شهیدان لوح شهدا را قرائت و به خانواده‌های انان تحویل داد.

پیکر شهید روژ خابور در آرامگاه شهید رستم جودی در منطقه دربیسی تشییع و بخاک سپرده شد، پیکر مطهر دو شهید ژیان تولهلدان و بارین بوتان برای تشییع و خاکسپاری به کانتون شهبا منتقل می‌شوند.