برگزاری پنلی به مناسبت ٨ مارس در کرکوک

در شهر کرکوک با مشارکت دهها زن مطرح در زمینه مسائل زنان، پنلی برای گفتگو درباره حقوق زنان برگزار گردید.

عصر دیروز ٨ مارس روز جهانی زن، در محله اسکان شهر کرکوک از توابع باشور کوردستان، با حضور دهها زن مطرح، شامل مسئولان سازمانهای مرتبط با حقوق زنان و فعالین حقوق زن و روشنفکران این شهر، یک جلسه گفت و شنود برگزار شد و در آن به مصوبه شماره ١٣٢۵ و حقوق زنان پرداخته شد.

همچنین به چگونگی موفقیت زنان در عرصەهای مختلف پرداخته شد. به اهمیت نقش‌آفرینی زنان در عرصەهای مختلف سیاسی و اداری جامعه پرداخته شد و درخواست شد دوباره وزارت زن به وزارتخانەهای دولت عراق برگردد که زمانی وجود داشت، تا بهتر در خدمت زنان کار کند و صدای زنان را به مراکز تصمیم‌گیری برساند.

فنار فاروق مسئول سازمان ویان برای دفاع از حقوق زنان، درباره این جلسه به آژانس خبری فرات(ANF) گفت: به مناسبت ٨ مارس خواستیم تمام زنان فعال در زمینه حقوق زنان را جمع کنیم و جلسەای گفت و شنود برای ارزیابی شرایط زنان داشته باشیم. از جنبش زنان در عراق و داستان موفقیت زنان معلول را بازگو کردیم. تعداد زیادی از فعالین حقوق زن در کرکوک حضور دارند که سوالاتی از آنها درباره وضعیت حقوق و مشکلات زنان در محلهای کارشان در بخش خصوصی و دولتی مطرح شد.

در پایان فنار فاروق، مسئول سازمان ویان برای دفاع از حقوق زنان گفت: می‌خواهم یک پیام تشکر به همه زنان عراقی بفرستم و ٨ مارس را به آنها تبریک بگویم و آروزی سلامت داشته باشم. امروز روز شماست.