در وین، خیابانی به اسم ژینا امینی نامگذاری شد

شهرداری وین اعلام کرد، به عنوان همبستگی با انقلاب روژهلات کوردستان و ایران خیابانی را به نام ژینا امینی نامگذاری کرده‌اند.

مارینا هانکی، مشاور شهردار وین و عضو حزب سوسیال دموکرات اتریش، گفت: خیابانی در این شهر به نام ژینا (مهسا) امینی در حمایت از انقلاب روژهلات کوردستان و ایران نامگذاری شده است.

حزب سوسیال دموکرات و شهرداری وین در حمایت از انقلاب مردمی بیانیه‌ای صادر کردند و در آن تاکید شد : “این اولین بار در جهان است که بنا به رای اعضای شورای شهرداری، خیابانی به نام ژینا ‘مهسا’ امینی برای همیشه نامگذاری می‌شود”.

پس از انقلاب توده‌ای به دلیل جنایت قتل ژینا امینی (۲۲ساله)، بسیاری از کشورهای جهان از جمله بلژیک، فرانسه و کانادا در حمایت از انقلاب مکان‌ها و خیابان‌هایی را به نام این دختر کورد، ژینا امینی، نامگذاری کردند.

شورای شهر اتاوا همچنین خیابان مقابل کنسولگری سابق ایران در کانادا را در حمایت از زنان روژهلات و ایران ‘مهسا امینی’ نامگذاری کرد.

پیش از این روزنامه فرانسوی ‘لیبراسیون’ گزارش داده بود که شهرداری نوفل لوشاتو تصمیم گرفته است که تصویر بنیانگذار رژیم ایران، خمینی را از این منطقه حذف کند.

پس از کشته شدن دختر کورد ژینا امینی در سپتامبر ۲۰۲۲ توسط ‘پلیس اخلاق’ ایران به دلیل بی‌حجابی، موجی از اعتراضات گسترده در روژهلات کوردستان و ایران به راه افتاد که صدها نفر جان‌باختند و هزاران نفر دیگر نیز دستگیر شدند.