فوروم آلمانی-کوردی: برای گسترش راه‌های ارتباطی بین روژآوای کوردستان و آلمان تلاش می‌کنیم

یونس بهرام ریاست فوروم آلمانی-کوردی اعلام نمود که هدف آنها از دیدار از روژآوای کوردستان گسترش راه‌های ارتباطی و برقراری ارتباط با خودمدیریتی است.

فوروم آلمانی-کوردی که در آلمان تحت عنوان Deutsch Kurdisches Forum DKF شناخته می‌شود به منظور پیشبرد گفتگوهای بین آلمانی‌ها و کوردها از سوم آوریل در روژآوای کوردستان حضور دارد.

در خصوص دیدار این فوروم یونس بهرام ریاست  Deutsch Kurdisches Forum DKF گفتگویی را با خبرگزاری هاوار نیوز انجام داده است.

یونس بهرام در این گفتگو اظهار داشت که هدف این فوروم حل اختلافات بین خلق کورد و حکومت آلمان و خصوصا کوردهای ساکن آلمان بوده و در این باره اظهار داشت که: هدف ما تقویت سیاست و دیپلماسی بین کورد و آلمانی‌ها برای متقاعد نمودن حکومت آلمان در خصوص سیاستهای کوردی بوده است.

یونس بهرام در این گفتگو همچنین خاطرنشان ساخت که آنها می‌خواهند جنبش سیاسی خلق کورد را از لیست ترور خارج سازند، زیرا دولت ترک از اعضای ناتو، جنبش و خلق کورد را به عنوان تروریست معرفی می‌کند. وی در ادامه افزود: خلق کورد با تصمیم دولت ترک در لیست ترور قرار گرفته است. همانگونه که اطلاع دارید دولت‌هایی که عضو ناتو هستند این حق را برای خود قائل هستند که هر گروه یا سازمانی را در لیست ترور قرار دهند.

یونس بهرام در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که مسئله دولت اشغالگر ترک نه فقط با جنبش سیاسی خلق کورد بوده و در این باره گفت: دولت ترک حتی حکومت اقلیم جنوب کوردستان را نیز به عنوان ترور مشاهده می‌کند و این مسئله نیز در زمان برگزاری رفراندوم جنوب کوردستان مشاهده شد، به همین دلیل مشاهده می‌شود مسئله فقط یک جنبش یا حرکت کوردی خاص نیست، بلکه این ذهنیت دولت ترک است که به هیچ وجه موجودیت کورد را نمی‌پذیرد. وی همچنین خاطرنشان ساخت که در سطح جهانی صدها انجمن و جمعیت کوردی وجود دارند که همگی آنها با عنوان تروریستی شناخته می‌شوند، برای نمونه سازمان هلال احمر کوردستان را نیز در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند. با این وجود مشاهده می‌شود که اقدامات این سازمان از سوی دولت و تمامی آلمانی‌ها مثبت ارزیابی شده و خلق نیز با واقعیت اقدامات آنها آشنایی دارند.

یونس بهرام در ادامه افزود: سازمان آنها می‌خواهد که فوروم آلمانی-کوردی واقعیت کورد را خارج از اتهامات تروریستی نشان دهد، خصوصا که بعد از کاهش سطح روابط دولت ترک با اروپا و شکست اردوغان برای احیای امپراتوری عثمانی، اکنون مشاهده می‌شود که دولت ترک در موقعیت ضعیفی قرار دارد.

یونس بهرام در گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار همچنین اظهار داشت که بعد از تضعیف ارتباطات ترکیه با اتحادیه اروپا، ما لازم دیدیم که بر مبنایی قدرتمند مذاکرات و گفتگوهای خود را پیش ببریم. ما البته مستقیما به آنها نمی‌گوییم که باید پیوندهای خود را با ترکیه قطع کنند، اما تلاش می‌کنیم که واقعیت دولت ترک را به آنها نشان داده و حضور ما را نیز مشاهده کنند.

برقراری ارتباط با خودمدیریتی

یونس بهرام در خصوص علت حضور این فوروم در روژآوای کوردستان نیز اظهار داشت که: از این طریق ما تلاش کردیم تا ارتباطات خود را با خودمدیریتی شمال-شرق سوریه گسترش داده و از این ارتباط به نفع پیشبرد پیوندهای دیپلماتیک خودمدیریتی استفاده شود.

در همین رابطه حضور این فوروم به منظور پیشبرد و تقویت دانشگاه روژآوا نیز بوده است، مدت زیادی است که در این رابطه فعالیت می‌کنیم. شماری از اساتید دانشگاه‌های آلمانی را آماده کرده‌ایم تا بتوانند از طریق آنلاین دانشجویان این دانشگاه را آموزش دهند. یونس بهرام ریاست فوروم آلمانی-کوردی در خاتمه گفتگوی خود اعلام کرد که فوروم آنها تلاش کند تا ارتباط بین دانشگاه‌های آلمانی و دانشگاه روژآوا تحکیم پیدا کرده و اساتید آلمانی بدون نظرداشت مسائل مالی به این دانشگاه کمک کنند.