کنفرانس جهانی زنان در پی جانباختن سه فرمانده ی‌.پ.‌ژ ابراز همدردی کرد

دو هماهنگ‌کننده اروپایی کنفرانس جهانی زنان در یک نامه به زنان روژاوا سالگرد انقلابشان را تبریک گفته و شهادت سه تن از فرماندهان ی.‌پ.‌ژ توسط ارتش ترکیه را محکوم کرده‌اند.

کنفرانس جهانی زنان با ارسال یک پیام به زنان روژاوا، ضمن تبریک دهمین سالگرد انقلاب روژاوا در رابطه با جانباختن سه فرمانده ی‌.پ.‌ژ در حمله ارتش ترکیه ابراز همدردی کرد.

این پیام را هماهنگ کنندگان اروپایی کنفرانس جهانی زنان ارسال کرده‌ و از همبستگی نامحدود با انقلاب روژاوا در مبارزه برای جهانی جدید در صلح و آزادی گفته‌اند.

در پیام هالینکا آگوستین از هلند و سوزان بادر از آلمان به نوزدهم ژوئیه سرآغاز انقلاب روژاوا با آزادسازی کوبانی و سپس بیرون راندن پیروزمندانه آنچه خلافت داعش نام گرفت اشاره شده و آمده است: مبارزه شما که در گردان زنان جنگیدند، تا به امروز بیشترین حقوق را برای زنان منطقه به ارمغان آورده است.

هماهنگ‌کنندگان کنفرانس جهانی زنان به میزان بالای تلفات پیکار با داعش که بیش از ١١ هزار کشته و ٢١ هزار مجروح جنگی بوده اشاره کرده و نوشته‌اند سوگواری فقط برای این مبارزان نبود و خبردار شدیم که سه مبارز زن پیشرو به اسامی ژیان تولهلدان، روژ خابور و بارین بوتان در سالگرد انقلاب شما توسط ارتش ترکیه به طرز بزدلانه‌ای به قتل رسیدند.

این نامه با تصریح آنکه موفقیت‌های بزرگ در ایجاد فدراسیون دمکراتیک شمال شرق سوریه بلامنازع است، می‌افزاید: ما زنان جهان از ابتدا در کنار شما ایستادیم. با سفرهای اروپایی با شعار "قلب ما برای مبارزان روژاوا می‌تپد"، مبارزه شما را به رسمیت شناختیم و همبستگی عملی و بین‌المللی را تمرین کردیم. امروز منطقه شما دوباره مورد حمله گسترده قرار گرفته است. اداره خودگردان در شمال و شرق سوریه مجبور شد وضعیت فوق العاده اعلام کند. حملات رژیم اردوغان ترکیه به غرب و جنوب کوردستان و تهاجم مخاطره‌انگیز ارتش ترکیه موفقیت‌ها را تهدید می‌کند.

هماهنگ‌کنندگان اروپایی کنفرانس جهانی زنان نوشته‌اند: توسعه کنونی گواه زنده‌ای است بر ضرورت اتحاد بین المللی، ضد امپریالیستی و ضد فاشیستی. پلتفرم جدید ضد امپریالیست‌ها و ضد فاشیست‌های ما در کنفرانس جهانی زنان باید حامیان زیادی را در بر گیرد و عملا خود را ثابت کند.