کنگره ستار: اگر «ویان دخیل» زنی شرافتمند می‌بود از اردوغان پشتیبانی نمی‌کرد!

کنگره ستار اعلام نمود، کسانی که خود را به اردوغان فروخته‌اند نمی‌توانند نماینده زنان ایزدی باشند و افزود:"کسی که امروز از دشمن پشتیبانی می‌کند و به حملاتش مشروعیت می‌بخشد، انسانی است که به وی شک می‌شود که از طرف اردوغان خریداری‌ شده باشد."

ده‌ها عضو کنگره ستار با تجمع در مرکز فرهنگ و هنر محمد شیخو شهر قامشلو بیانیه‌ای را در محکومیت اظهارت ویان دخیل، از زنان گماشته شده خاندان بارزانی قرائت کردند. در این بیانیه حملات دولت اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه و خیانت ویان دخیل محکوم شد.

بیانیه توسط ابتسام حسین عضو شورای رهبری کنگره ستار قرائت شد.

در بیانیه کنگره ستار آمده‌است:

"همان‌طور که همه می‌دانند، داعش در سال ۲۰۱۴ حملات وحشیانه و قدرتمندی علیه شنگال و هزاران دختر ایزدی آغاز کرده و هزاران دختر ایزدی را به اسارت گرفته و صدها دختر و پسر، مادر و پدر ایزدی را قتل‌عام و مجروح کردند و حتی تاکنون نیز صدها دختر ایزدی در دست تبهکاران داعش هستند و آن‌ها را به‌عنوان برده به کار می‌گیرند. داعش با ربودن فرزندان ایزدی آن‌ها را با روند آسیمیلاسیون و ذوب روبرو کردند.

داعش به وسیله ایدئولوژی اسلام بنیادگرا ترس و وحشت را در دل همه جهانیان انداخته بود. طی چند روز موصل، کرکوک و حتی تا نزدیکی بغداد را به کنترل خود درآورد. این سازمان تبهکار به هولیر نزدیک می‌شد. برای آنکه مردم منطقه، جامعه ایزدی و بشریت قتل‌عام نشوند و جهان وارد مرحله تاریکی نشود، پ.ک.ک برای شنگال، باشور و سوریه قهرمانی تاریخی را آغاز نمود و در شنگال و کوبانی پیروزی‌های تاریخی را برای بشریت به دست آورد. در این راه هزاران مبارز و گریلا جان خود را فدا کردند. صدها شخصیت انترناسیونالیست، جوان کورد، عرب، ارمنی و سریانی جان خود را فدا کردند. برای آنکه دختران ایزدی را از دست داعش نجات دهند، ده‌ها انسان جان خود را فدا کردند. پ.ک.ک به‌عنوان یک جنبش انسانی و حزب زنان، برای آزاد نمودن زنان ایزدی دست ‌بکار شد. بدون شک این وظیفه جنبش آزادی‌خواهی خلق کوردستان بود. اما امروز چنان موضع‌گیری‌های بی‌ارزشی نشان داده می‌شود که ما به‌عنوان جنبش زنان نمی‌توانیم این موضع‌گیری‌های پست و بی‌ارزشی را بپذیریم. چون ما به‌عنوان کنگره ستار بخشی از این جنگ هستیم. اگر در سایه مبارزان آزادی نبود، اگر ی.پ.گ و ی.پ.ژ نبودند ما نیز با شرایط شنگال مواجه می‌شدیم.

به‌ همین دلیل ما به‌عنوان کنگره ستار هم از مبارزان آزادی تشکر می‌کنیم و هم سخنان ویان دخیل را به‌شدت محکوم می‌نماییم.

به ‌عنوان کنگره ستار می‌گوییم اگر ویان دخیل زنی شرافتمند بود، از اردوغان که دشمن بشریت است پشتیبانی نمی‌کرد. ویان دخیل یکی از کسانی است که توسط مبارزان آزادی نجات یافت و خود او نیز به‌خوبی می‌داند آنکه از داعش پشتیبانی می‌کند، اردوغان است. اردوغان در هر ۴ بخش کوردستان دشمن کوردهاست و از داعش پشتیبانی می‌کند. ما به این نتیجه رسیده‌ایم، کسانی که امروز از دشمن پشتیبانی می‌کنند و حملاتش علیه مبارزان آزادی و شمال و شرق سوریه را مشروع می‌دانند، این افراد توسط اردوغان خریداری شده‌اند و به‌همین دلیل آن‌ها نمی‌توانند نماینده زنان ایزدی باشند. یا آن‌ها افرادی هستند که تسلیم شده‌اند. ما هرگز این افراد را به‌عنوان نماینده پارلمان و یا به‌عنوان یک زن شرافتمند نمی‌پذیریم. چون اگر انسانی شرافتمند بود از اعمال دولت ترکیه پشتیبانی نمی‌کرد، دولتی که پشتیبان ترور داعش علیه ارزش‌های بشری است و جنایات بزرگی انجام داده ‌است.

ما به‌عنوان مجلس کنگره ستار که دارای رنج، مبارزات و مقاومت هستیم و دارای آزار و درد فراوانی طی این ده‌ساله انقلاب می‌باشیم، از نیروهای مدافع خود پشتیبانی کرده و در مقابل هرگونه حمله، فتنه و اعمال اخلال‌گرانه و سیاه‌نمایی موضع خود را ابراز می‌داریم. ما پایبندی خود به جنبش و رهبریمان را تکرار می‌کنیم."