نوروز احمد: بهار خلق‌ها با رنگ زنان بار دیگر جلوه‌گر می‌شود

نوروز احمد اعلام نمود که یگان‌های مدافع زنان به نماد ایجاد اتحاد زنان و یکپارچگی تمامی مبارزات تبدیل شده و در این باره اظهار داشت: مبارزه در این جا باعث شد زنان خود را سازماندهی کنند، حقوق خود را کسب کرده و جسارت پیدا کنند.

در مناطق شمال-شرق سوریه زنان در بعد نظامی به مدلی برای زنان جهان تبدیل شده‌اند. نیروی زنان منطقه که در سطح جهان به عنوان نیروی مستقل سازماندهی کننده و یگانهای مدافع زنان شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و  تا کنون گامهای بسیار بلندی را برداشته است. از مقاومت ۴۰ هزار زن کارگر کاخانجات نیویورک تا تاسیس یگانهای مدافع زنان، می‌توان بر طراوت و زنده بودن نیروی زنان تاکید کرد.

نوروز احمد عضو شورای فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان رابطه با مبارزات زنان در صفوف یگانهای مدافع زنان گفت: مبارزه‌ای که صورت گرفته است، خصوصا در بهار خلق‌ها، با رنگ زنانه آرایش شد و با مشارکت زنان یار دیگر جلوه‌گر می‌شود.

نوروز احمد عضو شورای فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان در رابطه با مبارزات زنان و ۸ مارس، روز جهانی زنان با خبرگزاری هاوار گفتگو کرد.

نوروز احمد خاطرنشان ساخت که زنان شمال-شرق سوریه برای حراست و صیانت از موجودیت خود دست به مبارزه زده و در این باره اظهار داشت: در مقابل دیدگان جهانیان، خلق منطقه و خصوصا زنان در مقابل وحشیگری قرار گرفتند. حملات صورت گرفته علیه تمامی جوامع و تمامی خلق‌ها بودند. این حملات خلق کورد را هدف قرار دادند، اما هدف صرفا نابودی خلق کورد نبود، و رفقایی که از خارج نیز به آن پیوستند این مسئله را نشان دادند؛ غیر از زبان و شناخت در این باره هیچ مشکلی وجود نداشت، یک روح و یک درد مشترک، مهمترین مسئله بود. با پیشاهنگی زنان برای انقلاب زنان در هر جای جهان، میلیونها انسان بپا خاستند.

زنان جهان: ما خوشحالیم که یگانهای مدافع زنان (YPJ) حامی ما زنان است

نوروز احمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که یگانهای مدافع زنان نماد ایجاد اتحاد و یکپارچگی مقاومت‌های زنان بوده و در این باره افزود: مبارزه در اینجا اجازه داده است که زنان خود را سازماندهی کنند، حقوق خود را کسب کنند و تهور و جسارت را به زنان دیگر ببخشند. ما بسیار خوشحالیم که یگانهای مدافع زنان حامی ما به شمار می‌روند. دیگر این مبارزه متعلق به تمامی زنان بوده و با نشان زنانه خود به متعلق به تمامی جامعه بشری است.

نوروز احمد در رابطه با ۸ مارس نیز اظهار داشت: البته این روز برای زنان تنها یک روز معمولی نیست. جشن موجودیت و احیای زنان، دستاورد و مبارزه است. به عنوان یگانهای مدافع زنان، این روز به معنای روز زندگی، به معنای نمادی برای مبارزه، سازماندهی بوده و نباید در قالب یک روز محدود شود. این روز نمادی است که تمامی زندگی را برنگ زنان آراسته و یگانهای مدافع زنان بر این اساس شکل گرفته است. ما با برخورداری از این روح، مبارزه خود را ادامه می‌دهیم. برخوردی که زنان با عنوان یک نیرو از خود نشان می‌دهند، نگرشی که زنان خود را همچون ملک دیگران می‌نگریست را با مبارزات YPJ را پشت‌سر گذاشتیم. مبارزه‌ای صحیح بوده و بسیار قدرتمند و منسجم به نظر می‌رسد. هزینه‌های آن نیز سنگین بوده و هر روز مشاهده می‌شود که این ذهنیت مردانه در تنگنا قرار گرفته و احتمال دارد که باز نگردد. همین رخداد است که مایه خوشحالی ما بوده یگانهای مدافع زنان را بر اساس چنین معنایی مبارزه خود را ادامه می‌دهند.

تحت تاثیر یگانهای مدافع زنان، اکنون زنان در عرصه‌های نظامی نیز حضور یافته‌اند

در بخش دیگری از سخنان خود نوروز احمد اظهار داشت که تاثیر مبارزه زنان شمال-شرق سوریه در بعد نظامی مهم بوده و در این باره افزود: زنان شمال-شرق سوریه تاثیر بسیار مثبت و بزرگی را ایجاد کرده‌اند. بسیاری از شخصیتها، سازمان‌های کشورهای دیگر، با پیامهای ارسالی خود و هم ایجاد رابطه، از این مبارزات استقبال کرده‌اند. وقایعی را شکل داده‌اند، مرز بین زن-مرد، خلق‌ها را در تمامی ابعاد شکسته‌اند. نیروهای زن در چارچوب یک ارتش سازماندهی شدند که این گامی بسیار بلند به شمار می‌رود. نواقصی وجود دارند، اما ما این مسئله را نیز مهم ارزیابی می‌کنیم که زنان امروز در تمامی حوزه‌ها و خصوصا حوزه نظامی حضور دارند. گام‌هایی که در این سطح برداشته شده‌اند، تحت تاثیر مبارزه زنان شمال-شرق سوریه و یگانهای مدافع زنان بوده است. هدف ما اینست که اتحاد  خود را بیش از پیش منسجم کنند.

نوروز در بخش دیگری از سخنان خود به هدف قرار دادن زنان اشاره کرده و اظهار داشت: هر اندازه که مبارزه می‌کنیم، سیستم اقتدارگرا حملات خود را افزایش می‌دهد، زیرا این سیستم مرگ خود را در نتیجه مبارزات ما می‌داند. این سیستم با ذهنیت داعشی خود وحشیانه‌ترین حملات را علیه ما انجام داده است. تمامی معیارهای بشری را نقض کرده است. زنان پیشاهنگ ما همواره هدف این حملات قرار گرفتند و با شیوه‌های مختلف آن ها را در تنگنا قرار دادند. خصوصا در جریان حملات اخیر که «شهید هند الخضیر» و «شهید سعده الحرمس» تلاش کردند تا جامعه را مورد ترس و ارعاب خود قرار دهند. با این حملات وحشیانه، تلاش کردند مانع از  نیرو و پیشاهنگی زنان شوند، می‌خواهند زنان را به عقب برانند. این حملات هیچگاه ما را تضعیف نمی‌کند.

در مقابل تهدیدات خود را آماده می‌کنیم

نوروز احمد در رابطه با مناطق شمال-شرق سوریه نیز اظهار داشت: حملات ادامه خواهند داشت و حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ سیاستهای دشمنانه خود را ادامه می‌دهد. این حکومت از سکوت بین‌المللی بهره‌برداری کرده و حملات خود را شدت می‌بخشد. ما نیز در مقابل این حملات مقاومت کرده و بر سازماندهی و آمادگی هر چه بیشتر خود تاکید می کنیم. به همین دلیل آمادگی برای ما مسئله حیات و ممات است. آنها خواهان نابودی ما هستند و ما نیز می‌خواهیم زندگی کنیم. البته در این راستا مبارزه در جریان است. هدف آنان اینست که این سیستم را که با رهبری زنان ایجاد شده است، از میان بردارند. اقدامات بسیار وحشیانه‌ای را در مناطق ما انجام می‌دهند که تا کنون روی نداده‌اند. یا آزادانه زندگی خواهیم کرد یا آن را نمی‌پذیریم.

از طرف تا‌کنون هیچ حمله‌ای متوجه ترکیه و مرزهای این کشور نشده است. تا زمانی که انها دست به حمله نزنند، ما پاسخی نداده‌ایم. دولت ترک آشکارا اعلام می‌کند که در مرزهای خود مدار امنیتی قرار می‌دهد و این به معنای حمله است. مرزها از امنیت برخوردار هستند اما هدف آنها از میان برداشتن سیستم موجود و اشغالگری است. دمشق می‌خواهد که ارتباط میان کورد را قطع کند. این احتمال وجود دارد که تهدیدهای ترکیه جنوب کوردستان و در نهایت تمامی کوردستان را نیز در معرض تهدید قرار دهد.

نوروز احمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که رهایی منطقه اشغال شده عفرین، سریکانی و گری سپی وظیفه اصلی آنها بوده و در این باره اظهار داشت: به منظور رهایی این مناطق در بعد نظامی باید نیروهایمان را در امادگی قرار دهیم. این مسئله برای ما حیاتی است. خصوصا که امسال ما خواهان گسترش مبارزاتمان بوده‌ایم.

امکان ندارد یکبار دیگر چنین دستاوردهایی را کسب کنیم

نوروز احمد خاطرنشان ساخت که مبارزه صورت گرفته‌ی کنونی خصوصا بهار خلق‌ها، با رنگ و نشان زنانه خود نشان از قدرت زنان دارد، و این مسئله جامعه را در سرزمین مزوپوتامیا بار دیگر زنده کرده است. به همین دلیل لازم است که همه از ارزش‌های ایجاد شده صیانت کنند. لازم است که ما این دستاوردها را حفظ کنیم. زیرا امکان ندارد که بار دیگر بتوانیم چنین دستاوردهایی را کسب کنیم. دستاوردهای موجود علیرغم حملات موجود باید گسترش پیدا کنند. با ادامه مبارزه ما امکان‌پذیر شده است. سخنان من خطاب به تمامی زنان جهان است: همانگونه که تا کنون با اتحاد توانسته‌ایم به این مرحله دست پیدا کنیم، باید همچنان اتحاد و انسجام خودمان را حفظ کنیم. بسیاری از رزمندگان زن ما با برخورداری از چنین ارزش‌هایی به شهادت رسیده‌اند. یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم و با انان تجدید پیمان می‌کنیم.

باید این مبارزه واقعیت خود را نشان دهد

نوروز احمد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مبارزه زنان در منطقه اظهار داشت: تا کنون گزارش‌ها و فیلم‌های بسیاری از سوی گزارشگران و فیلمسازان خارجی در رابطه با رزمندگان زن تهیه شده است. بخشی از این گزارش‌ها و فیلمها گزارش‌ها و تصاویر نادرستی را به مخاطب ارائه می‌دهند، لازم است که در این باره واقعیات بازتاب پیدا کنند. مبارزه موجود در این جا مثال‌های بسیار بارزی مانند شهید اوستا و آرین و هزاران شهید دیگر دارد. در رابطه با این مبارزه برخی در تلاش بودند تا ازین مبارزات به عنوان ابزاری تجاری استفاده کنند. برخی خواستند تا صرفا مبارزان اینترناسیونال را به تصویر بکشند. البته مبارزان اینترناسیونال نیز در این سرزمین مبارزه‌ای بی‌نظیر را رقم زده‌اند. باید شرح این مبارزات برای تمامی جهان به تصویر کشیده شود و از طرف دیگر احقاق حق مبارزان اینجا امری لازم است.

نوروز احمد در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: درِ تمامی مناطق ما به سوی کسانی که می‌خواهند چنین مبارزاتی را به تصویر بکشند، باز است. افرادی که می‌خواهند در این رابطه کتابی را بنویسند، فیلم، کلیپ و ترانه بسازند، علیرفم اینکه وظایف و شرح مسئولیتهای دیگری داریم، اما می‌توانیم به آنها کمک کنیم. بقا و حفظ این تلاش‌ها به شیوه‌ای درست و واقعی، آنگونه که روی داده است امری مهم در طول تاریخ خواهد بود. زنان بیش از پیش می‌توانند در این باره نقش پیشگامی را بر عهده داشته باشند. زیرا حاکمان می‌خواهند که این مبارزه را در دست خود قبضه کرده و آن را به گونه‌ی معکوس نشان دهند.