پلتفرم مقابله با خشونت علیه زنان: کشته شدن ۳۰۰ زن و کشف  جنازه ۱۷۱ زن در سال ۲۰۲۰

پلتفرم مقابله با خشونت علیه زنان در گزارش خود در رابطه با سال ۲۰۲۰ اعلام نمود که در سال گذشته ۳۰۰ زن به قتل رسیده و جنازه‌های ۱۷۱ زن نیز کشف شده است.

پلتفرم مقابله با خشونت علیه زنان KCDP در گزارش خود در سال ۲۰۲۰ میران جرم و جنایت علیه زنان را منتشر کرد. این پلتفرم در گزاش خود اظهار داشت که در سال ۲۰۲۰، در ترکیه نیز مانند تمامی کشورهای جهان، خشونتهای شدیدی علیه زنان روی داده است و در این سال زنان بیش از همه تحت تاثیر رویدادهای ناگوار سال گذشته بوده‌اند. این پلتفرم در گزارش سالانه خود اظهار داشت که در سال ۲۰۲۰ سیصد زن از سوی همسرانشان به قتل رسیده و ۱۷۱ زن نیز به صورت مشکوک جان خود را از دست داده‌اند. پلتفرم همچنین اشاره می‌کند که از علت مرگ ۱۸۲ زن نیز اطلاعی در دست نیست. در آمار تفکیکی این مرکز آمده است که ۲۲ زن بنا به دلایل اقتصادی، ۹۶ زن به دلیل در خواست حق طلاق به قتل رسیده‌اند. در این رابطه بیشترین مرگ زنان در استانبول روی داده است. ۴۲ زن در استانبول، ۲۵ زن در ازمیر، ۱۵ زن در آنکارا به قتل رسیده‌اند. از ۳۰۰ زن، ۹۷ زن از سوی همسران سابقشان به قتل رسیده‌اند، ۵۴ زن نیز از سوی همسرانی که با آنها زندگی می‌کنند به قتل رسیده‌اند. ۳۸ زن نیز از بدست مردان آشنا کشته شده‌اند. ۱۸ زن از سوی پسرانشان ، ۱۶ زن توسط نزدیکان  و ۸ زن نیز توسط شوهران سابق و ۵ زن نیز توسط برادر و ۳ زن نیز توسط خارجیان و ۱۷ زن نیز به دست پدرانشان کشته شده‌اند.

 در بخش دیگری از این آمار تفکیکی آمده است که تا کنون مشخص نشده است که ۲۳ زن دیگر چگونه به قتل رسیده‌اند. ۱۸۱ زن در خانه، ۴۸ زن در خیایان و ۱۵ زن نیز در محل کار، ۱۴ زن در مزارع و ۱۱ زن در داخل ماشین، ۵ زن در هتل، ۴ زن در محلهای خلوت و از جمله انبار چوب به قتل رسیده‌اند. از محل قتل ۲۰ زن اطلاعی در دست نیست. طبق این آمار ۶۰ درصد زنان در خانه به قتل رسیده‌اند.

در بخش دیگری از این آمار تفکیکی آمده است که ۱۷۰ زن با اسلحه، ۸۳ زند با وسایل برنده، ۲۶ زن از طریق خفه شدن، ۱۰ زن در اثر شدت جراحات وارده و ۲ زن نیز از طریق آتش و یک زن نیز به وسیله مواد شیمایی کشته شده‌اند. یک زن نیز از نقطه‌ای مرتفع پرتاب شده است. طبق گزارش دسامبر، ۳۲ زن توسط مردان کشته شده‌اند. مرگ ۹ زن نیز مشکوک گزارش شده است. جهت اطلاعات تکمیلی میتوان به [این آدرس] مراجعه کرد.