پروین بولدان: زنان به نظام مردسالار آ.ک.پ پایان می‌دهند

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در گروه زنان پارلمانتاریست حزب خود سخنرانی کرده و اظهار داشت: آ.ک.پ بزرگترین مصیبتی بوده است که در این کشور بر زنان نازل شده است. اما زنان به این مصیبت پایان می‌دهند.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در گروه زنان پارلمانتاریست حزب خود در خصوص اوضاع و تحولات روز سخنرانی کرد. اسنگُل دمیر سخنگوی مشترک HDK، عایشه اردم سخنگوی مشترک حزب چپ گرای سبز، بوروجوگُل چوبوک معاون ریاست حزب انقلابی، شُکران کابلان ریاست مشترک KESK، انجمن زنان صلح، زنانی از جنبش زنان دمکراتیک و بسیاری دیگر در این مراسم حضور پیدا کردند.

بولدان با گرامیداشت یاد و خاطره ودات آیدین ریاست حزب رنج خلق شهر آمد و دنیز پویراز که از سوی یکی از فاشیستهای ترک با نام اونور گنجر به قتل رسید، سخنرانی کرده و اظهار داشت: کسانی که دنیز را به قتل رساندند، می‌خواهند با قتل وی به پیروزی دست پیدا کنند. ذهنیت و تفکری که دنیز را به قتل رساند، تمام کورد، زنان و اپوزیسیون را که از آنها با نام تروریست یاد می‌کند، مورد هدف قرار می‌دهد. اما ما دست از مبارزات خود بر نمی‌داریم.

بولدان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در مقابل دستاوردهای زنان، حضور زنان و مبارزه خلق‌ها، حاکمیت ا.ک.پ/م.ه.پ حمله‌ای همه را آغاز کرده است. حاکمیت مردسالار برای از میان برداشتن مخالفت اجتماعی، با دست زدن به هرگونه اقدامی تلاش کرد تا اهداف خود را به پیش ببرد، اما دریافته است که زنان هیچگاه در مقابل هیچگونه فشار و تهدیدی شکست نمی‌خوردند. به زنان زندان، به رفقایمان در زندان به مادران شنبه، مادران آشتی، زنان انجمن MEBYA-DER درود می‌فرستیم.

در زمان حاکمیت آ.ک.پ ۱۶ هزار زن به قتل رسیده‌اند

دبیرکل آ.ک.پ در روز نخست ژوئیه اظهار داشته است که مبارزه ما علیه خشونت بر زنان با پیمان استانبول آغاز نشده است و با خروج ما از این پیمان نیز خاتمه پیدا نمی‌کند. من نه، یکی از طرفداران کوشک باید این سخنان را تحلیل کند. حاکمیت آ.ک.پ و م.ه.پ مخالفتی علیه خشونت بر زندان ندارند. از زمانی که آ.ک.پ به حاکمیت دست یافته است، تا کنون ۱۶ هزار زن به قتل رسیده‌اند. از امنیت زنان گرفته تا امنیت اقتصادی و حقوق سیاسی، تمام زنان از سوی آ.ک.پ مورد تهدید واقع شده‌اند.

در بخش دیگری از سخنان خود پروین بولدان اظهار داشت که اردوغان طرح‌هایی را مبنی بر آزادی زنان مطرح کرده است. اما ما به خوبی می‌دانیم که به عنوان بدیل فعالیتهای زنان تلاش می‌کند طرح‌های پلید خود را علیه زنان را مشروعیت ببخشد. من به وی خاطرنشان می‌کنم که از طرح‌های وی را از انتصاب قیمهای شهرداری‌ها و حمله به دانشگاه بوغازیچی را از یاد نبرده‌ایم. ما قتل مادر تایبت، دنیز پویراز و هزاران زن دیگر را که به قتل رسیده‌اند از یاد نبرده ایم.

حاکمیت باید تغییر کند

کسانی که سیستم دادگستری را به دفتر حقوقی خود تبدیل کرده‌اند، با مجموعه قوانین دیگری، زنان و کودکان را هدف قرار داده‌اند. در این مجموعه قوانین حاکمیت شروطی را برای مجازات افراد مرتکب قتل زنان و تجاوز به کودکان باشند پیشنهاد کرده است. برای آنکه خشونت علیه زنان به هیچ نحوی قابل مجازات و پیگرد نباشد، دست به چنین اقداماتی زده‌اند. کسانی که در مقابل کودکان دست به اقدامات شنیع زده‌اند، بدون پیگرد قرار گرفته‌اند. نیروهای نظامی نزدیک به حاکمیت با دست زدن به جرم، مورد حمایت قرار می‌گیرند. با این سیاستهای سیستم دادگستری، بسیاری از رویدادها در تاریکی مانده و ابعاد آن روشن نمی‌شوند.

هیچ کس وعده‌های درغین حاکمیت را باور نمی‌کند

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که اکنون به سفره مردم چشم دوخته‌اند. حقوق‌ها افزایشی پیدا نکرده است. اما هزینه‌های گاز و برق در کشور را افزایش داده‌اند. مردم توان خرید را از دست داده‌اند، از دزدی‌های حاکمیت می‌توان هزینه اداره ۵ کشور را داد. خلقمان و زنان کشور این واقعیات را به خوبی درک کرده‌اند. رژیم یک نفره و مستبد کنونی می‌داند که سرانجام شکست می‌خورد. می‌خواهند که با دروغ پردازی حکومت و قدرت را همچنان در دست داشته باشند.

پروین بولدان در رابطه با تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز اظهار داشت که می‌خواهند با تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها نیروی زنان در سیاست را در هم بشکنند، آن را از میان بردارند، آن را ساکت کنند. اکنون پرونده کوبانی را گشوده‌اند و می‌خواهند با بهانه‌های مطرح شده در این پرونده، حزب دمکراتیک خلق‌ها را تعطیل کنند. اما همه می‌بینند که زنان در صف نخست این محاکمه قرار دارند. ما به خوبی می‌دانیم که مخالفت دمکراتیک، مبارزه زنان و سیاست دمکراتیک در این پرونده محاکمه می‌شود. زیرا حزب دمکراتیک خلق‌ها با هر شکلی از تبعیض در این کشور مخالفت می‌کند. و چون حزب دمکراتیک خلق‌ها در این کشور مبارزه برای دادپروری و عدالت را شکل می‌دهد، در مقابل این حزب دست به چنین اقداماتی زده‌اند. اما هیچ کس نمی‌تواند مانع از تفکر حیات جدیدی شود  که حزب دمکراتیک خلق‌ها آن را نمایندگی می‌کند. ما می‌دانیم که حکومت همراه با رانت، مرگ، جنگ، سیاستهای پلید و خشونت خواهان اطاعت همه افراد این کشور است. این کشور را بدون حضور حزب دمکراتیک خلق‌ها می‌خواهد. از طریق تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها می‌خواهند که سیاست زنان، مخالفت دمکراتیک زنان را از میان بردارند. مانیز به انها می‌گوییم که شما نمی‌توانید حتی این خواسته‌ها در ذهن نیز داشته باشید. ما در مقابل ظلم سر تعظیم فرود نمی‌آوریم.

هم اکنون در مقابل انزوای تحمیل شده اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی در جریان است. مبارزه‌ای که در زندان‌ها در جریان است، برای بقای این جامعه است. در صورتیکه انزوای تحمیلی درهم شکسته شود، مرگ و جنگ نیز از این کشور رخت برخواهد بست. به همین دلیل باید علیه انزوا مبارزه کرد و زنان هستند که مبارزه علیه انزوا را ادامه می‌دهند. به همین دلیل لازم است که امروز بیش از هر زمان دیگری دستاوردهای زنان حفظ شود. اکنون زمان صیانت از دستاوردهای زنان است. نیروی زنان این کشور را از فاشیسم نجات می‌دهد. در مقابل همکاری‌های تبهکاران، مافیا و سیاست و رسانه، اتحاد زنان به پیروزی می‌رسد. آزادی و برابری از آن ماست.