پیام لیلا گووَن از زندان به مناسبت ۸ مارس؛ آزادی زن آزادی جامعه است

لیلا گووَن رئیس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک از زندان زنان خارپوت پیامی به مناسبت ۸ مارس منتشر کرده و در این پیام آمده است؛"نجات زن، نجات جامعه است، آزادی زنان، آزادی جامعه می‌باشد. زنده باد ۸ مارس."

لیلا گووَن، رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک (KCD) که در زندان زنان خارپوت توسط دولت ترکیه محبوس شده است، توسط خانواده‌اش به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان مبارز، پیامی منتشر کرده و در پیام خود ۸ مارس را به همه‌ی زنان شادباش گفته است. گووَن در پیامش همچنین به این گفته‌ی کلارا زتکین اشاره کرده است که می‌گوید؛"آن‌هایی که مرگ را در مقابل چشمان خود قرار می‌دهند، می‌توانند زندگی را به دست آورند". وی همچنین گفت؛"ما همه‌ی فریب‌ها و بازی‌های سیستم مردسالار را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به سرعت به سمت آزادی می‌رویم."

خانم کلارا زتکین می‌گوید؛"کسانی که مرگ را در مقابل چشمان خود قرار می‌دهند، می‌توانند در زندگی پیروز شده و آن را به دست آورند". امروز ما نیز همه‌ی زنان جهان فریاد می‌زنیم و می‌گوییم، ما برای به دست آوردن حقوق خود که آنرا از ما گرفته‌اند، به راه افتاده‌ایم. ما همه‌ی راه‌هایی را که سیستم مردسالار با کمین و فریب و بازی از ما گرفته بود، یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به سمت آزادی می‌رویم. خلقمان باید بدانند، در سیستمی که زنان آن را بنیان می‌نهند، همه می‌توانند، خود را آزادانه ببینند و آزادی خود را اعلام کنند و سبب ایجاد زندگی آزاد، دمکراتیک، اکولوژیک و آزادی زنان می‌شود. به همین دلیل می‌گوییم نجات زنان، نجات جامعه و آزادی زنان، آزادی جامعه است.

۸ مارس قبل از آنکه روز تبریک باشد، روز مبارزات و بازخواست ذهنیت مردسالاری است. به همین دلیل امروز در همه‌ی جهان، زنان به مقابله پرداخته و به خیابان‌ها می‌آیند.

با پیشاهنگی زنان در روژاوا مدل انقلابی اینترناسیونالیست اثبات نمود، زنان نه درمانده هستند و نه بدون آلترناتیف. آنها فریاد می‌زنند و اعلام می‌کنند، فریاد و صدای مادران از هر اسلحه‌ای قوی‌تر است.

 لیلا گووَن در پیام خود از همه‌ی زنان خواست؛"شما قبل از هر چیز نماینده‌ی زنانی هستید که علیه حصر در اعتصاب غذا به سر می‌برند. نماینده‌ی آن زنانی هستید که به همراه فرزندان خود زندانی هستند و نماینده‌ی همه زندانیان بیمار هستید. ما ۸ مارس ۲۰۲۱ را با همه‌ی رنگ‌های خود به رنگین‌کمانی تبدیل می‌کنیم و آن  را برجهان می‌گسترانیم. ما برای صلح، دوستی و خوشبینی فریاد می‌زنیم، زنده باد ۸ مارس."