رونمایی از اولین کتاب شعر کودک کُردی لَکی در کرماشان

تعدادی از نویسندگان و شعرای برجسته و با سابقه‌ی کردستانی در مراسم رونمایی از اولین کتاب شعر لکی گردهم آمدند و به گفتگو در مورد ادبیات کردی و به ویژه ادبیات ویژه کودکان پرداختند

   مجتبی کارخواهی شاعر کُردِ لَک که در حوزه‌ی شعر کودکان فعالیت می‌کند، اولین کتاب شعر خود در مورد کودکان را با نام "مەلوچک زه‌رده" یا گنجشک زرد منتشر و روانه بازار کرد.

   روز پنج شنبه هفتم شهریور ۱۳۹٨ در تالار دانشگاه هنر کرماشان و با همت موسسه فرهنگی هنری وارین این شهر مراسم تجلیل از ایشان با حضور فرهیختگان، شاعران و اقشار مختلف مردم علاقمند به ادبیات و شعر کردی برگزار گردید.

   در این مراسم نویسندگان و شعرای برجسته و با سابقه‌ی کُرد از جمله آکو جلیلیان، اردشیر موسوی، قاسم ارژنگ، آرش افضلی، جلیل آهنگرنژاد و..... حضور بهم رسانده و لحظاتی در مورد ادبیات و شعر کردی به ایراد سخن پرداختند.

   مجتبی کارخواهی شاعر کتاب ملوچگ زرد نیز در سخنانی و با اشاره به اینکه با چاپ اولین کتاب شعر مخصوص کودکان با لهجه لکی راه برای ادامه کار باز خواهد شد، افزود: در این حوزه تا کنون کم کاریهای فراوانی بوده و ابراز امیدواری کرد که در آینده خودِ من و شعرای دیگر بتوانند در این ضمینه کارهای بیشتری به چاپ برسانند و در به هویت رسیدن کودکانی که متاسفانه در تهاجم فرهنگی زبان خود را فراموش کرده‌اند یاری رسانند.

   در ادامه مراسم نیز، کودکان به اجرای نمایش و شعر خوانی پرداختند.