سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد

از ساعت ١٠:٣٠ به وقت کرماشان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز گردید

از ساعت ١٠:٣٠ به وقت کرماشان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز گردید

 

جشنواره امسال از ١٠ تا ١۴ شهریور/ ١ الی ۵ سپتامبر با نمایش ٣٩ اثر در ٧ بخش در شهر مریوان برگزار می‌شود.

 

سیزدهمین جشنواره با شرکت ٢٠ نمایش در بخش آزاد، چهار نمایش در بخش مسابقه آیینی سنتی، ۵ نمایش خارجی، ۴ نمایش در بخش کودک و نوجوان، چهار نمایش در بخش مرور و ٢ نمایش هم در بخش‌های ویژه و مهمان برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه صبح امروز در محل آمفی‌تئاتر روباز پارک شانو برگزار شد و بنابر برنامه جشنواره مراسم اختتامیه در ١٣ شهریور در سالن نشاط آموزش و پرورش مریوان برگزار می‌شود.

در این دوره علاوه بر نمایش گروههای هنری کردستانی و ایرانی نمایش‌‌هایی از كشورهای فرانسه، اسپانیا، ارمنستان شرکت کرده‌اند. همچنین از جنوب کردستان هم دو اثر در سیزدهمین جشنواره به روی صحنه خواهند رفت. اعلام شد که مهمان ویژه جشنواره امسال توفیق حیدرف مدیر تئاتر دولتی جمهوری آذربایجان است.

 

داوران جشنواره سیزدهم

جلال قلعه شاخانی دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بین‌المللی مریوان اعلام کرده است که جشنواره امسال با حضور هر کدام از قطب‌الدین صادقی، نویسنده کارگران و بازیگر، اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر، محمود رضا رحیمی، نویسنده، کارگردان و بازیگر، ایرج راد کارگردان و بازیگر، فاتح بادپروا پژوهشگر و بازیگر تئاتر داوری خواهد شد.

 

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هر ساله با حضور هنرمندان سراسر ایران و خارج از ایران در مریوان برگزار می‌شود. بر همین اساس مریوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران لقب گرفته و هر ساله از این جشنواره به خوبی استقبال می‌شود.

 

قدردانی از جانباختگان محیط زیست

جشنواره امسال در حالی برگزار می‌شود که شنبه (سوم شهریور) شریف باجور و امید کهنه پوشی فعالان محیط زیست و از اعضای انجمن سبز چیا-مریوان همراه با دو جنگلبان دیگر در سناریویی در جنگل‌های اطراف روستای پیله و سلسی مریوان جانباختند. از یک هفته پیش جو امنیتی سنگینی بر شهر مریوان حکمفرماست.

 

در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره یاد و خاطره جانباختگان محیط زیست "شریف باجور، امید کهنه‌پوشی، محمد پژوهی و رحمت حکمتی‌نیا" گرامی داشته شد و مراسم کارناوال جشنواره امسال به پاس خدمات آنان برگزار نشد.

 

برنامه جشنواره سیزدهم