شماره تازه مجله ملت دمکراتیک منتشر شد

مجله ملت دمکراتیک ارگان کمیته رسانه‌ای کودار در نهمین شماره به واکاوی نظام آموزشی ایران و تبعات آن می‌پردازد.

مرکز مطبوعات جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار) در شماره نهم مجله ملت دمکراتیک به اهمیت مقوله‌ی «آموزش» در برساخت جامعه دمکراتیک و نقش آن در پرورش انسان‌های خلاق و همچنین اثرات مخرب آموزش دولتی بر هویت و شخصیت انسان پرداخته است. در این شماره به نظام آموزشی بومی و تاثیرات آن در حس احترام به تفاوت‌مندی‌ها و رفع تبعیضات قومی و اتنیکی نیز پرداخته شده است.

شماره نهم نشریه ملت دمکراتیک در چهار بخش پدیده آموزش در سیستم آموزش دولتی و نظام آموزش بومی را مورد کنکاش قرار داده است. در بخش اول نگرش رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبحث آموزش و نقش آن در تکوین هویت فردی و اجتماعی درج شده است. در بخش دوم به نقش آموزش به عنوان سنگ‌بنای اجتماعی شدن، در بخش سوم به نقش هویت‌زدایی نظام آموزش دولتی و در بخش چهارم نیز به نقش نظام آموزشی بومی در شکل‌گیری آزاداندیشی پرداخته شده است. این شماره «ملت دمکراتیک» در ۴٨ صفحه منتشر شده است.

مرکز رسانه‌ای کودار شماره تازه مجله «ملت دمکراتیک» را به شهید «ژیروان مهاباد» پیشکش کرده است.

شایان ذکر است که محسن سید ابراهیم با کد سازمانی «ژیروان مهاباد» روز ٢٧ نوامبر ٢٠١٧ در حملات هوایی رژیم اشغالگر ترک به کوهستان آسوس همراه با دو گریلای دیگر یگان‌های مدافع خلق روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) به نام‌های احمد رشید با کد سازمانی «دلیل رشید» اهل عفرین و سالار صوفی با کد سازمانی «سربست دلنیا» اهل سنه به کاروان شهیدان پیوستند. شهید ژیروان پیش از پیوستن به صفوف گریلاهای انقلاب آزادیخواهی کوردستان معلم یکی از مدارس شهر مهاباد بود.

برای دریافت نشریه لطفا در [[اینجا]] کلیک نمایید.