حادثه‌ جدید در تأسیسات نطنز/ تلویزیون دولتی اسرائیل؛ کار ما بود!

یک روز پس از اعلام خبر راه‌اندازی «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» بخشی از شبکه برق این تأسیسات دچار حادثه شده است. تلویزیون دولتی اسرائیل اعلام کرد که حادثه جدید در نطنز حمله سایبری اسرائیل بوده است.

تنها یک روز پس از آغاز فعالیت بخش جدید مونتاژ سانتریفیوژهای تأسیسات غنی‌سازی نظنز، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع «حادثه» در شبکه برق این تأسیسات خبر داده است.

بهروز کمالوندی معاون و سخگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز (یکشنبه ١١ آوریل) در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده است که حادثه مذکور «صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است».

«مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» ١٢ تیر ١٣٩٩ در نتیجه یک انفجار تخریب شده بود. ایران این انفجار را خرابکاری اعلام کرده بود اما گزارشی در مورد چگونگی آن منتشر نکرد.

با اینکه رژیم ایران بروز خرابکاری را به اسرائیل نسبت می‌دهد اما تاکنون مقامات اسرائیلی از تأیید رسمی خرابکاری در تأسیسات اتمی ایران خودداری کرده‌اند. در همین رابطه شبکه یک شبکه تلویزیونی دولتی اسرائیل، امروز اعلام کرد که «حادثه» در تأسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه «حمله جدید سایبری این کشور به ایران» بوده است.