نیروهای مدافع خلق: همیشه به راه سربلندی ما روشنایی می‌بخشند

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اسامی دو گریلای شهید اواسط ماه آوریل ٢٠١٨ را منتشر کرده و یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

مرکز مطبوعات و رسانه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای اسامی دو گریلای شهید عرصه زاپ را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"روز ١٧ آوریل ٢٠١٨/ ٢٨ فروردین ١٣٩٧ در حمله هوایی رژیم اشغالگر ترک به ایالت زاپ رفقایمان جیلو و ماهر به شهادت رسیدند.

رفقا جیلو و ماهر هر کدام در میان خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شده و در محیطی مبارز و با ارزش‌های خویش بزرگ شدند. در میان فرهنگی که هیچگاه در مقابل فشارها و سیاست‌ سرگردان کردن خلقمان از سوی رژیم ترک هیچگاه سر تسلیم خم نکردند. ایستادگی نموده و رشد نمودند. رفقا جیلو و ماهر اعمال جنایتکارانه دولت فاشیست ترکیه رااز نزدیک مشاهده کردند و با عزمی راسخ و تصمیمی رادیکال به صفوف گریلا ملحق شدند. رفقا با ژرف اندیشی در ایدئولوژی رهبر آپو خود به آموزش و پیشرفت خود اهتمام ورزیدند و فرهنگ مقاومتگری خانواده و فلسفه رهبری را در هم آمیختند و به شخصیت ملیتان فدایی حرفه‌ای و آپویی مبدل گردیدند.

رفقا جیلو و ماهر در عرصه زاگرس پیشاهنگی فعالیت‌ها و مبارزات را بر دوش گرفتند و ضربات سنگینی را بر دشمن وارد کردند. همیشه موفقیت را یگانه هدف قرار دادند و با مسئولیت‌پذیری به وظایف خویش عمل نمودند. رفقا با آگاهی از مسئولیت‌های خویش به نحو احسن در انجام آنان تلاش کردند. سال ٢٠١٧ در حملات اشغالگرانه دشمن به ایالت زاپ مقاومتی بزرگ را نشان دادند و ارتش اشغالگر ترک را مجبور به عقب‌نشینی از قلا بداوی کردند. در این مرحله تاریخی رفقایمان جیلو و ماهر با رنجی بزرگ، با مبارزات خود دشمن را به بن‌بست کشانده و ضربات بزرگی بر آن وارد کردند. رفقایمان در بهار ٢٠١٨ در بسیاری از عملیات‌های گریلایی جای گرفتند و پس از یک عملیات گریلایی در روز ١٧ آوریل ٢٠١٨ در جریان حملات هوایی به شهادت رسیدند. رفقا جیلو و ماهر با قهرمانی که نشأت گرفته از روحیه فدایی آپویی و هیجان انقلاب بود همیشه به راه سربلندی ما روشنایی می‌بخشند و تا ابد قهرمانان زاگرس زنده خواهند ماند.

بدین وسیله مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی این دو رفیق قهرمان و سپس به عموم خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که آرمان‌های شهیدان قهرمان را محقق کنیم.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: برهان دلیباش

   کد سازمانی: جیلو الباک

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: آینور - شوکت

  تاریخ و محل شهادت: ١٧ آوریل ٢٠١٨ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: شعبان دوغوچ

   کد سازمانی: ماهر زوزان لیجه

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: فلک - نورالدین

  تاریخ و محل شهادت: ١٧ آوریل ٢٠١٨ / زاپ