پیام تسلیت کنگره ملی کوردستان بمناسبت درگذشت نویسنده و شاعر بزرگ احمد دلزار

کمیسیون زبان، فرهنگ و آموزش کنگره‌ی ملی کوردستان (ک.ن.ک) که به مناسبت درگذشت نویسنده و شاعر انقلابی خلقمان احمد دلزار پیامی منتشر کرد.

احمد دلزار شاعر و نویسنده بزرگ کورد روز گذشته در ١٠١ سالگی در هولیر درگذشت. کنگره ملی کوردستان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به خانواده و هواداران این شاعر میهن‌دوست اعلام کرده است که آرمان‌های مرحوم احمد دلزار قطعا محقق می‌شوند.

متن پیام ک.ن.ک به این شرح است:

نویسنده و شاعر بزرگ خلقمان احمد دلزار درگذشت... روحش شاد

روز ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ نویسنده‌ی انقلابی و شاعر بزرگ خلقمان در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت. ابتدا به خانواده‌ی این نویسنده‌ی بزرگ و سپس به خلق کورد و همه‌ی کوردستان تسلیت می‌گوییم.

احمد دلزار میهن‌دوست و انساندوست، همراه و یاور آفریننده‌ی سرود ای رقیب و نسل طلایی آفریننده‌ی ادبیات نیمه‌ی اول قرن گذشته بود. آثار این نویسنده و شاعر بزرگ گنجینه‌ای با ارزش است و خلا واضح زبان و فرهنگ و ادبیات کوردی را پر کرده است. همزمان وی بسیار میهن‌دوست، انقلابی و سربلند بود و به آزادی کوردستان بسیار امید داشت. تا آخرین لحظات زندگی پربارش این امید و آرزو برای آزادی کورد و کوردستان را از دست نداده و در آخرین شعر خود که آن را در سن ۱۰۱ سالگی در ۱۵ مارس امسال سروده است می‌فرماید:

بیزارم، عمرم سپری شد

سن من ۱۰۱ سال است

بدنم سست و بی‌رمق است

بدنم فقط پوست و استخوان است

اما علیرغم همه این‌ها

بسیار شاد و خوشبخت هستم

ای برادران، مبارزان

فکر می‌کنم آن روز خواهد آمد

که کوردستان بزرگ و گرانقدر

به بهشت جهان تبدیل خواهد شد.

ما به عنوان کنگره‌ی ملی کوردستان (ک.ن.ک) یک بار دیگر به خانواده‌ی وی و خلق کوردستان تسلیت می‌گوییم. روحش شاد."