شبکه زبان و فرهنگ کوردی: ما زبان و فرهنگ خود را حفظ خواهیم کرد

شبکه زبان و فرهنگ کوردی حملات نژادپرستانه به کوردها در ترکیه را محکوم کرد و گفت: "ما در برابر این حملات نژادپرستانه، که مستقیماً با حمایت آ.ک.پ/م.ه.پ انجام می‌شود از فرهنگ، زبان، ارزش‌ها و عزت خود دفاع خواهیم کرد."

حملات نژادپرستانه به کوردها در ترکیه پایان نمی‌یابد. در ٢٠ ژوئیه، نژادپرستان به یک خانواده کورد در منطقه کاواکلی در منطقه آلتونداغ آنکارا حمله کردند. در ٢١ ژوئیه، در محله چارکلیکو در منطقه مرام قونیه ، ۶٠ فاشیست ترک به یک خانواده کورد اهل «آمد» حمله کردند و شخصی به نام حکیم دال جان خود را از دست داد. شبکه فرهنگ و زبان کوردی در مورد حملات به کوردها بیانیه ای صادر کرده است.

چندرنگی و چندفرهنگی راه حل مشکلات است

شبکه زبان و فرهنگ کوردی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حوادث و اتفاقاتی که در طول تاریخ رخ داده است و مطالعات انجام شده توسط اندیشمندان و جامعه‌شناسان نشان می‌دهد که سیاست‌های سرکوب و انکار فرهنگ و زبان‌ها دلیل اصلی این امر است. جنگ‌های بین مردم و جوامع شناسایی و ادامه یافته است: "به خاطر هماهنگی و صلح در بین مردم و جوامع، تنوع، تعدد، چند فرهنگی و چند زبانه به عنوان راه حل مشکلات مردم پذیرفته شده است." جوانان کورد، کارگران کورد به دلیل کوردی صحبت کردن و زندگی در شهرهای ترکیه توسط نژادپرستان مورد حمله قرار می‌گیرند."

نژادپرستان قدرت خود را از سیاست‌های دولت می‌گیرند

در این بیانیه همچنین به کسانی که در تاریخ‌های مختلف مورد حمله قرار گرفته‌اند اشاره شده و گفته شده است: "در دسامبر سال ٢٠١٨ در شهر ساکاریا قادر ساکچی جان خود را از دست داد و پسر خردسالش بشدت زخمی شد. آنان به دلیل کوردی صحبت کردن توسط نژادپرستان مورد حمله قرار گرفتند. در ژوئن سال ٢٠٢٠ یک جوان کورد بنام باریش چاکان چون به موسیقی کوردی گوش می‌داد در آنکارا مورد حمله قرار گرفت و با چاقو کشته شد. اکنون دوباره در آنکارا و در منطقه مرام قونیه، یک خانواده کورد به دلیل کورد بودن مورد حمله نژادپرستان قرار گرفته‌اند. متأسفانه، حکیم دال نیز در این حمله جان خود را از دست داد. این حملات ناشی از سیاست‌های انکار و بی‌توجهی دولت به کورد و زبان کوردی می‌باشند."

ما نگرش مقامات دولتی را محکوم می‌کنیم

در ادامه این بیانیه با اشاره به موضع دولت در برابر این حملات آمده است: عاملان حملات نژادپرستانه علیه خلق کورد و زبان کوردی بدون مجازات باقی مانده و توسط دادگستری ترکیه آزاد می‌شوند. ما به عنوان شبکه فرهنگ و زبان کوردی، در برابر توهین به زبان کوردی و حملات نژادپرستانه و وحشیانه ساکت نخواهیم ماند و سکوت مقامات دولتی را محکوم می‌کنیم. ما در برابر این حملات نژادپرستانه آنها که به طور مستقیم توسط آ.ک.پ/م.ه.پ پشتیبانی می‌شوند ایستادگی می‌کنیم و فرهنگ و زبان، ارزش‌ها و افتخارات خود را حفظ می‌کنیم."